Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 00:48
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Proboszcz odchodzi z parafii w Oleśnicy. Kto go zastąpi? (AKTUALIZACJA)

Złożył rezygnację.
Proboszcz odchodzi z parafii w Oleśnicy. Kto go zastąpi? (AKTUALIZACJA)
Proboszcz Zdzisław Paduch (z lewej) i proboszcz Jan Kudlik

Ksiądz Zdzisław Paduch złożył prośbę o zwolnienie z urzędu proboszcza parafii NMP Matki Miłosierdzia w Oleśnicy. Arcybiskup Józef Kupny ją przyjął.

Proboszcz odejdzie 31 grudnia. Chce przejść na emeryturę, ale niewykluczone, że zostanie rezydentem w parafii poza Oleśnicą. Rezydent to ksiądz zamieszkujący na terenie parafii i pomagający w pracach duszpasterskich, lecz bez nałożonych obowiązków wikariusza.

Jeszcze nie wiadomo, kto od 1 stycznia zastąpi go w oleśnickiej parafii, w której proboszczem był od 25 czerwca 2009 roku. Przyszedł do Oleśnicy z parafii w Trzebnicy jako pięćdziesięciolatek. Według nieoficjalnych informacji portalu olesnica24.com jedną (ale niejedyną) z przyczyn rezygnacji 64-letniego Zdzisława Paducha są kłopoty zdrowotne. 

W najbliższą sobotę podczas wieczornego nabożeństwa proboszcz ma oficjalnie pożegnać się z wiernymi. Z parafii odjedzie też dwóch wikarych.

AKTUALIZACJA

Najprawdopodobniej proboszczem parafii zostanie 50-letni ks. Mariusz Bąkowski (na zdjęciu poniżej) z parafii św. Anny w Szewcach (powiat trzebnicki).

SZERZEJ O KULISACH ODEJŚCIA PROBOSZCZA W "PANORAMIE OLEŚNICKIEJ".



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Gaweł 18.01.2023 21:57
Komentarz zablokowany

Ateista 02.01.2023 08:47
@Anna, @wujek, @Jan, @móżyn, @ Dolnoślązak i inni. Pozwolę sobie zacytować słowa prymasa Polski. ""Skąd gorycz w naszych sercach?" – Trzeba dziś, na progu Nowego Roku, siebie zapytać: skąd gorycz w naszych sercach? Co ją karmi? Z czego rodzi się pogarda, która bardzo często tworzy dystans między nami i podsyca gniew i urazy? Dlaczego obmowa we wszystkich jej odmianach staje się jedynym sposobem mówienia o rzeczywistości? Skąd w nas tyle wzajemnej nienawiści i niechęci? I odpowiedzi na te pytania trzeba nam szukać tu, nad Odrą, Wartą i Wisłą – podkreślił prymas Polski. – Boże, pomóż ludziom opamiętać się i zrozumieć, że przemoc nie buduje pokoju, ale rodzi dalszą przemoc, potęgując zniszczenie, które sprawia, że w ostatecznym rozrachunku wszyscy przegrają – stwierdził duchowny. " Jestem ateistą i mam nadzieję, że tzw bóg przywróci wam rozum.

Cypisek 28.05.2023 16:33
Powiedz to pisiorskim elitom. Moż te wyzwą cię od sługusów Kremla i staniesz przed komisją.

zw-kowalski 28.05.2023 17:38
Do @Cypisek. A to normalne w Polsce. Dla PiS jestem ogłupiony przez TVN. A dla tych z KO za dużo oglądam TVP. Mimo, że jestem ateistą a wcześniej byłem wyznania rzymsko-katolickiego to nie mam urazu do wyznania. Ba twierdzę, że do przemian ustrojowych KK był po stronie ludzi (pomijam przypadki pedofilii). Ja od oleśnickiej parafii z latach 60 i 70 - tysięcznych doznałem tylko dobra. Cyrk się zaczął po podpisaniu konkordatu, zrobieniu z księży generałów WP, wstawieniu do służb państwowych kapelanów a do szkół katechetów.

Sł. Cenckiewicz 28.05.2023 17:58
A więc zagadnienia dotyczące tarczy antyrakietowej i wizji relacji polsko-amerykańskich, strategii polskiej obecności w NATO i ewentualności rotacyjnej, a potem stałej obecności żołnierzy paktu w Polsce, sprawy wojskowe i współpracy służb specjalnych z Rosją, kwestie bezpieczeństwa energetycznego (w tym zmienne dotyczące umów gazowych i ingerencja Komisji Europejskiej w wynegocjowaną treść niekorzystnej dla Polski umowy z Rosją) i kwestia projektów Jamał II, Amber, rurociągu Odessa-Brody i Bałtyckiej Elektrowni Atomowej, ruchu bezwizowego i pomocy Rosji w pokonaniu zapory Schengen, handel UE z Rosją (PCA2), kwestie historyczne (w tym sprawa mordu katyńskiego), robocze kontakty BBN z filarami rosyjskich tajnych służb gen. Nikołajem Patruszewem i Siergiejem Naryszkinem, czy wreszcie tragedia Smoleńska i sposób prowadzenia śledztwa przez Rosjan – to jedynie wybrane koła zamachowe polityki prorosyjskiej ekipy Tuska, Sikorskiego i Komorowskiego z lat 2007-2014. Na tym polega wyjątkowość tych lat, a politykę firmowaną przez Platformę Obywatelską określić można mianem przełomowej (w sensie pejoratywnym), bezprecedensowej.

Pucio Gucio 28.05.2023 18:00
Ten ze Szwecji zapomniał dodać jego ogłupienie przez komunę?

zw-kowalski 28.05.2023 18:15
Do @Pucio Gucio. Urodziłem się w Polsce w 1960 roku i mieszkałem do 1988 roku. W tym samym czasie mieszkali tam tacy Polacy jak Zdzisława Jakimiec, Kazimierz Karpienko, Jan Bronś, Aleksander Chrzanowski czy Michał Kołaciński i inni. Nie miałem do czynienia z mieszkańcami którzy byli Rosjanami.

Pucio Gucio 28.05.2023 18:24
Ale myślałeś i działałeś po soviecku?! I dalej tak myślisz i działasz?!

Wała Rozrabiakom! 28.05.2023 18:54
Z Rosjanami nie byłeś w sądzi? Jak nie byłeś to będziesz?!

"...." 28.05.2023 17:49
Jolanta M. Dzisiaj, 16:32 Beata Kempa cierpi na potworną dolegliwość. "Nawet nie wiedzą, z czym się zmagam" Czyżby zdjęcia na Milicji Obywatelskiej" tak ją wykończyły?

oława 01.01.2023 17:31
Przenieśli księdza do Oławy

Dolnoślązak 01.01.2023 11:33
Pisze powtórnie ten sam tekst bo wysyłając go w podpisie pojawiły się nie te znaki. Podpisującyy się jako ateista,ma prawo nim być,ma prawo pomawiać,ma prawo kraść,być dewiantem,ma prawo bo jest wolnym człowiekiem,Bóg stwarzając człowieka,nie uczynił go niewolnikiem.

zw-kowalski 01.01.2023 18:22
@dolnoslazak. Ateista nie ma takich praw. Na to nie pozwala mu etyka i kodeksy. Natomiast w filmie Prawo Bronxu młody bohater pięknie to ujmuje " można przez cały tydzień kraść czy być złym. Później wystarczy się wyspowiadać i wszystko zacząć od nowa" lub ," za morderstwo tylko zdrowaśki". Albo " Tak ale Tonny jest tutaj a pan bóg daleko". Wielu ateistom bliżej waszego królestwa niebieskiego niż niby niektórym katolikom.

Karolik 02.01.2023 08:50
Nie rozumiesz sakramentu spowiedzi, a wypowiadasz się. Aby spowiedż była ważna - to jest przebaczenie trzeba spełnić 5 warunków spowiedzi. M.in. żal za grzechy, postanowienie poprawy, naprawienie szkody ... Bez spełnienia tych warunków spowiedź jest nieważna. - świętokradzka. Tzn. że pogłebia grzech a nie zmywa go. Ocxzywiście popadamy w te same grzechy. Ale przy spowiedzi trzeba mieć intencję - pragnienie odejścia od zła.

zw-kowalski 28.05.2023 18:18
Do @Karolik. Czyli tak na prawdę niewielu jest rozgrzeszonych. Bo czy taki duchowny pedofil żałował swojego czynu skoro wracał do gwałtu ?

Ania M. 28.05.2023 18:03
Wy zw ponoć nie macie ani duszy , ani sumienia?! To po co piszecie taki stek bzdur?

zw-kowalski 28.05.2023 18:17
Do @Ania M. Tak. Nie przyznaję się do posiadania duszy. A co ty możesz wiedzieć czy posiadam sumienie . Skoro opuściłem Polskę to mam sumienie. Nie potrafiłem żyć w takim zakłamanym państwie i mieście.

Dolnoslaza 01.01.2023 10:34
Podpisujący się jako ateista,ma prawo nim być,ma prawo pomawiać,ma prawo kraść,być dewiantem ma prawo,bo jest wolnym człowiekiem,Bóg stwarzając człowieka nie uczynił go niewolnikiem,

Dolnoślązak 31.12.2022 18:07
zw-kowalski i co zrobisz nie będąc pokornym?,jesteś wolnym człowiekiem ,ecz mylisz pojęcia, mylić się to nie wstyd,ale trwać w błędzie to wstyd

Ateista 31.12.2022 23:39
@Dolnoślązak. Wstyd to się spowiadać u duchownego który odbył karę więzienia i nadal spowiada i udziela sakramentów zwanych rzekomo świętymi. Wstyd to spowiadać się u księdza , który sam ma kochanki, z cudzołóstwa. Vide Syców, Smardzów, Szczodrów itp itd.

Ech 02.01.2023 08:55
Ksiądz jak każdy człowiek popełnia grzechy i ma prawo do zmiany swego życia. Niemniej jegi kaplaństwo jest wieczne. I nawet jeśli sam się potepi, to może wielu pomóc dostać się do nieba. Myślisz, że interesują go twoje grzechy. niejedno juz słyszł i tak naprawę nie ma ochoty tego słuchać. Robi to bo służy Bogu (mimo wszystko) i che ciebie go Niego przyprowadzić.

, 31.12.2022 18:03
Komentarz zablokowany

Ateista 31.12.2022 23:41
@, z 18:03. To jest właśnie miłość bliźniego swego.

Dolnoślązak 31.12.2022 10:46
zw-kowalski pisze to co mu wygodnie lubiący mnie ale nie rozumiejacy co czyta podpowiem mu że nie ponawiam nikogo,nie namawiam do oczerniania polski ,nie sieje nienawiści,mam swoje zdanie jak zw- kowalski i czynię to,w nowym roku niech będzie lepiej panie zw- kowalski,wszystkim nawet panu

zw-kowalski 31.12.2022 13:02
@Dolnoslazak. Przeczytaj swoje wpisy i powiedz mi, że tak nazywanie oponentów jest wyrazem miłości bliźniego swego.

Klonowa City 30.12.2022 14:42
Oleśniccy lewacy, pogrobowcy nieboszczki PZPR dzielną się na dwie grupy. to jawniacy i tajniacy. Ci drudzy są najgorsi bo niby się przenicowali, modlą się pod figura ale z tyłu głowy mają wytyczne Marksa i Lenina.

pisiolud 31.12.2022 22:27
Najgorsze to są 'farbowane lisy' z piso+katolibstwa niestety!

Dolnoślązak 30.12.2022 10:22
Nierozumni wypisujcie bzdury pomawiacie,widać sumienia nie macie,nie proboszcz przenosi ,ale kuria,a kuria i biskup to tak jak ministerstwo,pisze obrazowo,byście pojęli,a teraz czas na poprawę,idzie nowy rok,i my stańmy się nowi,lepsi,cierpiliwsi,pamiętajmy by nie czynić drugiemu co nam nie miłe,życzę wszystkim tylko dobra i,pracującym w redakcji,oni też muszą ,bo to dzięki nim możemy tu się uzewnętrzniać,raz jeszcze dobra i dobra

zw-kowalski 30.12.2022 22:01
@Dolnoślązak. Ciebie chyba Chrystus opuścił. Przypomnij sobie co ty pisałeś a teraz piszesz "pamiętajmy by nie czynić drugiemu co nam nie miłe".

xxx 29.12.2022 23:52
No w końcu, najwyższy czas. Teraz niech wrócą księża, co za jego "posługą" odeszli. ks. Jakub, Wojtek, Marcin i Aleksander

Jadwiga 30.12.2022 22:43
Głupiec. KS. Jakub odszedł ponieważ był 6 łat i skończył kadencję, KS. Aleksander z przyczyn zanych Kurii i więc co Ty chłopie wypisujesz

Anna 30.12.2022 23:00
Jesteś w błędzie Jadwigo. Kadencja księdza nie kończy się po 6 latach. Nie ma ograniczeń. Jeden ksiądz może być rok a inny kilka lat na Parafii, więc piszesz bzdury. Niestety reszta twojej wypowiedzi też nie jest zbyt błyskotliwa. Przykro mi, ale XXX ma rację.

Rada 31.12.2022 12:32
Ty Anna! Jeżeli jesteś katoliczką to przestań, za przeproszeniem, *** publicznie we własne gniazdo! Bo - jakby tu ci wprost powiedzieć - nie pomagasz! Zrozumiała?

Anna 31.12.2022 20:10
Rado, robisz się agresywna i dlatego nie przestanę. No śmiało, pokaż dalej co potrafisz...realizując założenia i postulaty encyklik, adhortacji wszystkich twoich papieży. Może jakaś merytoryczna dyskusja...? No tak, ty Rado nawet nie znasz dogmatów twojej wiary. Umiesz się przeżegnać i Ojcze Nasz? Umiesz i to ma ci wystarczyć. Więc nie mów mi półdebilu, kto mam milczeć.... bo to nie jestem ja. Zrozumiała?

Rex 31.12.2022 22:11
Najbardziej niebezpieczni(e) dla Kościoła są takcy świeccy "duchowni" jak ty (celowo z małej litery). Bardziej święci od Papieża, pouczający biskupów, krytykujący publicznie (!!!) własnych duszpasterzy. Jeszcze raz ci pindo powtórzę: nie pomagasz!!! Ine zapraszam do dyskusji. Żegnam.

Anna 31.12.2022 22:33
Ty głupi ciulu, nie wiesz nawet , że tu na ziemi nie ma świętych a są tylko dążący do świętości. Ty swoim intelektem nigdy nie dorównasz ani mi ani Tomaszowi z Akwinu, więc to nie ty, palancie, dziękujesz mi za dalszą dyskusję, tylko ja tobie. Żegnam.

Ateista 31.12.2022 23:43
@Rada. Przypominasz mi matkę która przytrzymuje głowę córce gdy jej mąż a ojciec ma z nią stosunek. To to ma zostać w domu i to dla dobra rodziny bo tatuś może odejść.

wikariusz 14.11.2024 23:21
Myli się Pani. Kadencja wikariusza trwa 5 lat z opcją przedłużenia za zgodą wszystkich stron.

Jolka 29.12.2022 22:37
Ale że dwóch księży też odchodzi?

ANKA 29.12.2022 22:31
UDERZ W STÓŁ A LEWACTWO CZERWONE SIE ODEZWIE

Ktoś 29.12.2022 22:34
Zaraz tam ,,lewactwo czerwone''... Katolicy świadomi a nie lewactwo.

Ateista 29.12.2022 23:16
ANKA. Idź dalej. Dodaj jeszcze charakterystyczne dla twej wiary i stanu ducha " ruska onuca, agent KGB i FSB, szpieg Rosji, rtęciotusk, wykolejony kowal, wc kowalski" a zostaniesz zbawiona.

Ament 29.12.2022 20:50
Krzyżyk mu na drogę.

Bogobojny 29.12.2022 17:10
KSIĄDZ TO POSŁUGA DLA KOGO? MIAŁ PLECY ZETAK DŁUGO BYŁ PROBOSZCZEM

zosia 29.12.2022 17:24
Miał kogoś w kurii we Wrocławiu. Wszyscy wiedzieli. Był nietykalny i bezkarny. Teraz też COŚ pewnie ,,zamiatają pod dywan''.

MONIKA 29.12.2022 16:19
Szkoda bo był dobrym kapłanem

Anna 29.12.2022 16:35
Żartujesz sobie, Moniko... Najgorszy urzędnik Kurii Wrocławskiej, jaki tu był......bo Kapłanem nie można go nazwać...mimo przyjętych święceń.

Artur Sprawka 29.12.2022 16:14
ZW-KOWALSKI, artykuły 42 do 51 ustawy z 20 listopada 1998 roku o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. 1989 r., Nr 144, poz.930 ze zm.).Do tego PIT - 19a, w którym duchowny wykazuje zapłacone i odliczone składniki ZUS (20% wymiaru składki płaci z własnej kieszeni, 80% Fundusz Kościelny). No i PIT-37 na zasadach ogólnych, od dochodów z tytułu nauczania w szkołach i uczelniach. PCC, podatek od spadków i darowizn indywidualnych tak jak wszyscy obywatele. To jest wiedza podstawowa, którą można znaleźć w 5 minut w necie, nawet bez wykształcenia prawniczego. Tylko trochę dobrej, uczciwej woli, zamiast pisać takie antyklerykalne ble, ble, ble ...

zw-kowalski 29.12.2022 17:00
@Arturze Sprawka. Z duchownymi jak z rolnikami. Porównaj ile składki KRUS płaci rolnik i jaka ma emeryturę. Porównaj jaką składkę płacą prowadzący działalność gospodarcza a jaką mają emeryturę. Poza tym duchowni jako kapelani i katecheci płacą składkę z twojej kasy. Rzekomo w szpitalu jest dwóch księży po 3/4 etatu. Moja mama była w nim kilka razy. Nikt jej przed śmiercią nie wyspowiadał i nie namaścił.

S.R. 29.12.2022 17:51
Tez lezalem w naszym szpitalu i jakos nie moglem otworzyc drzwi do kaplicy. Blokowanie pomieszczenia, ktore mozna by przeznaczyc na potrzeby chorych.

Dolnoślązak 29.12.2022 15:20
zw-kowalski nie kuma,gdyby kumał to byłby żaba,jest tylko zw-kowalskim,nieznajomość prawa kościelnego przez nierozumnych lecz nienawistnych prowadzi do wstydu,jak się nie kuma to sza i nie ma wstydu,a nienawiść to zły doradca,niczym rtęciotusk

zw-kowalski 29.12.2022 20:08
@Dolnoslazak. Jesteś tuman. Nie ma prawa kościelnego. Jest prawo kanoniczne ustanowione przez obce państwo zwane Watykan. To prawo kanoniczne dotyczy kapłanów i wiernych wyznania. Nie dotyczy życia kapłanów na koszt skarbu państwa czyli podatników.

Wierna 29.12.2022 14:53
Czy to prawda, że odchodzi też 2 wikarych z tej parafii?

zw-kowalski 29.12.2022 14:15
Nic z tego nie kumam. Gdy Rydzyka chciano wysłać na emeryturę ten stwierdził, że " w służbie bogu nie ma emerytury. A tu nie przeszkadza otrzymywanie emerytury od skarbu państwa bez płacenia składek.

olesniczanin 29.12.2022 14:32
Nie kumasz, to dziwne. Przecież z wyspy na stawach w pław wracałeś po pokazie nibyfajerwerków jak rasowy kumak czy też żaba. Zapomniałeś???

Oleśniczanie 29.12.2022 16:39
Ale mieszkańcy mieli ubaw po pachy widząc brodzącego w brei wśród kaczek kowalskiego.

Ekolog 29.12.2022 23:13
Oleśniczanie. Masz rację. Ale tylko w jednym. Tylko w tym, że w stawie nie ma wody ale jest "brei".

zw-kowalski 29.12.2022 20:10
@olesniczanin. Kolejny idiota. Panorama Oleśnicka napisała sprostowanie PHU Monika SC. Tobie film panoramiczny miesza się z pornograficznym a szwedzki z radzieckim.

olesniczanin 29.12.2022 20:20
A co ma oświadczenie do nizapomnianego widoku powrotu twojego z wyspy na stawach brodząc w wodzie. Sam to widziałem. Widok niezapomniany.

zw-kowalski 29.12.2022 20:48
@olesniczanin. Masz urojenia. Pewnie jeszcze masz nagrania i temu podobne rzeczy. Pokaz finansowała LESTA a wykonawcą było PHU MONIKA SC. Tyle w temacie. Aby pokazać zła wolę organizatorów później PHU MONIKA SC zrobiło mini pokaz na festynie Solidarności. Piszesz o ojcu jednej ze wspólniczek.

olesniczanin 29.12.2022 23:13
Nie ważne kto organizował, ważne kto wracał wpław z wyspy na stawie. Ale był śmiech i ubaw Zbysiu. Widok niezapomniany.

MONIKA SC 01.01.2023 18:29
Oleśniczanie i olesniczanie. To ojciec wspólniczki wylądował na pogotowiu. Marszałek i Kaziu zapewnili łódkę na wyspę ale nie zapewnili powrotu. To tak jak jak zwykle zima zaskakuje drogowców

wz-nowak 29.12.2022 20:14
Rydz nie jest księdzem tylko ruski agentem, a co za tym idzie nie musi klękać przed kurią, więc może robić co chce, dopóki PiS go finansuje.

OLO 29.12.2022 22:32
FINANSOWANI MUSZĄ BYĆ TYLKO UCZCIWI:NOWAK, GIERTYCH, CZARNECKI, CHLEBOWSKI, PINIOR, GAWŁOWSKI I 600 TYS TUSKA W REKLAMÓWCE

zwko 01.01.2023 18:25
A ilu z PiS ma już zarzuty i procesy. To cecha większości polityków.

Parafianin 29.12.2022 14:09
Szkoda, ale widać taka wola Nieba i Ksiądza Proboszcza. Wielkie Bóg zapłać Ksiądzu za pastrzowanie naszej parafii. Będziemy pamiętać!

Anna 29.12.2022 15:49
OJ będziemy pamiętać, będziemy. Zniszczył wielu ludzi. Pamiętliwy, podły, mały człowiek. Mierny duszpasterz, jako człowiek jeszcze większe dno. Chwała Panu, że w końcu go tu nie będzie. Lepszej wiadomości na Nowy Rok nasza Parafia nie mogła dostać.

S.R 29.12.2022 17:48
Pan wysluchal prosby ludu swego. Udalo mu sie jedno - rozwalic wspolnote, ktora przejal po Ks. Janie Sucheckim. Nie obrazilem sie na Boga, ale dzieki ks. proboszczowi przestalem chodzic do kosciola. Gdy w Polsce w parafiach zwiekszano liczbe mszy w okresie pandemii, u nas skasowano msze o 19.30. Zakladam, ze sprawa ma drugie dno, a kuria tuszuje jakas afere. Szkoda dwoch wikarych, ktorzy koncza posluge w naszej parafii.

Anna 29.12.2022 18:13
Pełna zgoda.

Kasia 29.12.2022 18:58
Ha ha ha. A to ci dzban. Obraził się, zabrał zabawki i "przestał chodzić" do kościoła. Jak czytam takie wypociny, to mam ochotę powiedzieć jedno: i bardzo dobrze. Im mniej takich cipków jak ty, tym lepiej.

Parafianin 29.12.2022 18:55
Mocne słowa jak na parafiankę. A może powinno być "parafiankę"? Tak nie pisze człowiek, który miłuje Kościół, a miłuje siebie i swoje wizje kapłanów. Wstydź się Kobieto!!!

Anna 29.12.2022 20:01
Miłuję Boga w Trójcy Świętej Jedynego a nie kościół, baranie. A tym bardziej takie jak proboszcz ,,sługi Jego z przypadku''.

zw-kowalski 29.12.2022 20:14
@Anna. To po ch... kapłani, budynek kościelny, taca itp. itd. ? Mnie ateiście go... do tego ale sami się ośmieszacie.

Anna 29.12.2022 20:22
Ktoś cały kult na ziemi musi sprawować. Ot i cała tajemnica.

zw-kowalski 29.12.2022 20:54
@Anna. A dlaczego kapłani a nie np. rada parafialna. Są religie gdzie wspólnota wybiera duchownego sprawującego posługę. Mnie nic do tego. To wasz problem, że spowiadacie się u byłych skazanych za pedofilę oraz u homoseksualistów i od byłych skazanych otrzymujecie rozgrzeszenie. Mnie , ateistę, intetesuje tylko aby duchowny za pedofilię był tak skazywany jak osoba świecka. To wasz problem, że świętym jest osobą ukrywająca pedofilów. Ja w jego świętość nie wierzę.

Anna 29.12.2022 21:03
I tu Cię zaskoczę. Ja też już nie wierzę w jego świętość. Rada parafialna ma tylko rolę doradczą. Też spowiedź u byłych skazanych za cokolwiek nie jest już moim problemem. Przyznasz jednak , że w większości religii to kapłani są uznawani za pośredników....choć w kościele katolickim jest Jeden tylko Pośrednik Jezus Chrystus.

zw-kowalski 29.12.2022 21:17
W islamie nie ma kapłanów ani misjonarzy. Są religie gdzie spowiedź jest powszechna.

Anna 29.12.2022 21:34
U na też masz absolucję generalną w szczególnych sytuacjach. Sądzę, że cały problem obejmujący wszystko to, o czy napisałeś wcześniej co do zła w kościele i patologii go toczących, dotyczy sojuszu ołtarza z tronem i ,,reform'' Vaticanum Secundum.

Rada 29.12.2022 21:33
Anno o ksywie "teolożka amator" daj już spokój. Nie brnij, bo durnowatą z siebie robisz.

Anna 29.12.2022 21:36
NIe amator.

Anna 29.12.2022 21:40
Chcesz podyskutować apologeto amatorze...

Dolnoślązak 29.12.2022 11:49
Służył Bogu i ludziom,za posługę kapłańska,dziękuję proboszczu

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: fan hipokryty dolnegoTreść komentarza: Hipokryto @dolny, czy to sianie nienawiści dotyczy tylko jednej strony? Bo rozumiem że twojego malutkiego guru umpa lumpa i antona maciorki to chyba ni...Data dodania komentarza: 22.11.2024, 22:23Źródło komentarza: Nauczyciela wyprowadzili ze szkoły w kajdankach!Autor komentarza: KierowcaTreść komentarza: Świetna inicjatywa, Ten błysk na drodze może uchronić życie! Trzeba o tym wciąż mówić, że pieszy na drodze, wieczorową porą bez odblasków, zwłaszcza w ciemnym ubraniu jest niewidoczny! Zabłyśnijcie na drodze!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 22:07Źródło komentarza: Akcja "Zabłyśnij na drodze"Autor komentarza: XyzTreść komentarza: Zanim dobrnąłem do wpisów na portalu musiałem pokonać kilka barier reklamowych. Chyba dla "panującego" to jest podstawą.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:28Źródło komentarza: Śmieciarka przejechała kobietę!Autor komentarza: XyzTreść komentarza: Mimo wszystko dziwię się redaktorowi portalu, że w takich, tragicznych okolicznościach pozwala na komentarze, nie do końca sprzyjające prawdzie.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:24Źródło komentarza: Śmieciarka przejechała kobietę!Autor komentarza: XyzTreść komentarza: Do rbk. Winę moim zdaniem ponosi kierowca. Jeżeli wewnętrzny przepis bierkomu nie stanowił inaczej. "Jabol" mógł, nie musiał. Wytyczne bierkomu?: czy ładowacz musi asekurować cofanie śmieciarki to jest pytanie bez odpowiedzi na dzisiaj.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:06Źródło komentarza: Śmieciarka przejechała kobietę!Autor komentarza: XyzTreść komentarza: Monitoring z ratusza (zakładając, że jest sprawny) pokaże prawdę. Osoba rozmawiająca przez telefon (poszkodowana) mogła nawet nie słyszeć sygnału "biegu wstecznego" i "pikania". Sprawa przykra dla obu stron. Trzymaj się Andrzej!!!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:53Źródło komentarza: Śmieciarka przejechała kobietę!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic