Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 18:36
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kaczyński zabrał nam kilka punktów

- Wynik jest przyzwoity ale niewiele z tego wynika, więc pozytywny być nie może - mówi w rozmowie z Panoramą Oleśnicką Michał Karaś, przewodniczący SLD.
Kaczyński zabrał nam kilka punktów

Jak Pan ocenia wynik SLD w wyborach do Rady Miasta? Nie macie ani jednego radnego. To klęska?

Uważam że wynik jest przyzwoity, bo około 9 proc. to zdecydowanie lepiej niż średnia SLD Lewica Razem w kraju i województwie. Z drugiej strony niewiele z tego wynika, więc wynik pozytywny być nie może. Jedynie udało się wyeksponować kilka tematów programowych związanych z zakupem dwóch karetek pogotowia czy rozwojem turystyki w mieście i powiecie.
Trzeba uczciwie przyznać, że wybory samorządowe były mocno zdeterminowane przez to co się dzieje w krajowej polityce, gdzie następuje wielka polaryzacja i wręcz nienawiść pomiędzy PiS i opozycją. Podczas kampanii jeden z wyborców powiedział wprost do naszego kandydata" "Podoba mi się pana program i pan jako kandydat, ale teraz priorytetem jest zatrzymanie PiS-u, dlatego będę głosował na Jana Bronsia i jego komitet". Podobny trend można zobaczyć praktycznie wszędzie w Polsce. Tam, gdzie sytuacja była taka, że były komitety lokalne/partyjne kontra PiS, to ten najmocniejszy dostawał dodatkowe głosy od wyborców, aby nie dopuścić tej formacji do władzy. I to bez względu na to, czy na czele takiego komitetu stała osoba związana z SLD, jak w Głogowie, Świdnicy, czy z KO, jak naprzykład we Wrocławiu, czy też niezależna jak w Trzebnicy. Przykładów można znaleźć naprawdę wiele w całej Polsce.

Jak Pan ocenia wynik wyborów do Rady Powiatu? Również zostaliście bez mandatu...

Wynik do powiatu również jest powyżej średniej zarówno w województwie i kraju, choć z pokorą przyjmuję ten rezultat i akceptuję wolę wyborców. W pozostałych okręgach nasi młodzi kandydaci osiągali naprawdę przyzwoite rezultaty. W trakcie kampanii mocno pracowali na swoje nazwiska i to zaprocentuje w przyszłości. Udało się też zwrócić uwagę społeczeństwa na bolączki związane przede wszystkim ze służbą zdrowia i brakiem oferty turystycznej dla przyjezdnych, a mamy co zaoferować w tym temacie dla naszych gości.

Jakie Pan widzi przyczyny takiego wyniku w mieście, a jakie w powiecie? Co i gdzie zawiodło? Kandydaci? Kampania?

Uważam, że kampania była na miarę możliwości. Kandydaci również byli mocno zaangażowani w kampanię i zdeterminowani. Oczywiście są rzeczy, które mogliśmy wykonać dużo lepiej. Myślę jednak, że trzy czynniki wpłynęły na taki wynik. Po pierwsze, oleśniczanie chcieli przede wszystkim odsunąć Michała Kołacińskiego od władzy z uwagi na fakt, że jest członkiem PiS-u i też osiągnięć pana brmistrza było w oczach wyborców nie za dużo. Podobna sytuacja była w powiecie z Wojciechem Kocińskim. Po drugie, kampanie komitetów Jana Bronsia czy Ruchu Samorządowego były na bardzo wysokim poziomie i pozwoliły na znakomity wynik formacjom. Mieszkańcy również docenili dokonania Jana Bronsia z przeszłości.  Kolejny czynnik to sprawy krajowe. W ostatnim czasie powstawało wiele plotek, jakoby SLD mogło chcieć wchodzić gdzieniegdzie w koalicję z PiS-em. Sam Prezes Kaczyński z pełnym wyrachowaniem dopuszczał taką możliwość. To mogło odebrać nam nawet kilka punktów procentowych, jak pokazują wyniki w stosunku do naszych wewnętrznych sondaży. Dla porównania podam przykład Bezpartyjnych Samorządowców, którzy obecnie negocjują z PiS-em przejęcie władzy w Sejmiku Dolnośląskim. My do współpracy z PiS-em nie będziemy nigdy dążyć.

Czy nie rozważa Pan podania się do dymisji po tej porażce?

W najbliższym czasie zrobimy spotkanie Rady Powiatowej SLD i kandydatów z naszego komitetu. Z pewnością cały zarząd zostanie poddany ocenie, łącznie ze mną.

Czy nie uważa Pan, że błędem było niewystawienie własnego kandydata na burmistrza Oleśnicy?

Uważam, że przy takiej polaryzacji społeczeństwa niewiele by to naprawdę zmieniło. Ludzie wybrali Jana Bronsia zdecydowanie i dali burmistrzowi-elektowi solidny mandat do rządzenia.

Jakie propozycje lewicy będzie Pan i SLD próbowali wcielić w życie w nadchodzącej kadencji?

 

Przede wszystkim chcemy zadbać o służbę zdrowia. Zakup nowoczesnych karetek i zwiększenia nakładów na wydatki związane ze zdrowiem. Chcemy, aby kolejki do lekarzy były krótsze i ludzie mogli otrzymać niezbędną pomoc na czas. Ponadto będziemy dążyć do otwarcia Oleśnicy na turystów i w ten sposób ożywimy centrum miasta.

 

Wygląda na to, że Sojusz na 5 lat traci jakikolwiek wpływ na sprawy miasta i powiatu. To będzie już 9 lat bez lewicy w samorządzie. Jak sobie z tym poradzić? Macie jakieś pomysły? Czy może to już koniec SLD w oleśnickim wydaniu?

Akceptujemy wolę mieszkańców miasta i powiatu. Przypomnę, że w skali kraju ponad milion osób zagłosowało na SLD Lewica Razem. Jedno jest pewne - musimy podejmować mądre decyzje aby nie zawieść naszych wyborców. Jeszcze jest trochę za wcześnie na poważne wnioski i pomysły dla całej formacji. Na pewno będziemy mieli swoje przemyślenia do przekazania górze partii, z którą mamy bardzo dobry kontakt.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Dość zdrajcy lewicy Bernackiego! 19.11.2018 07:13
Dobre Biernacki [tekst usunięty z powodu naruszenia regulaminu]! To prawda ta [tekst usunięty z powodu naruszenia regulaminu] niszczyła sld od kilkunastu lat, wyłącznie dla swej prywaty!

kuria ich mać 18.11.2018 13:12
To prawda. A głównym narzędziem JB do rozmontowywania SLD był i jest Bernacki H. , teraz załapał się do rady z listy głównego montera. W Parku Klonowym - 18.09.2018 r. - Bernacki przedstawiając się jako kandydat na radnego rzekł: "12 lat męczyłem się z tym panem [Bronsiem - przyp. mój], ale popieram go nadal, dlatego tutaj jestem". Wieloletnie rolowanie SLD i jego członków, za wielotysięczną pensję samorządu, Bronsiowi się opłaciło. I [tekst usunięty z powodu naruszenia regulaminu] dalej będzie w samorządzie od knowań wszelakich na rzecz tego, z którym się przez 12 lat męczył... Zobaczymy jak Bronś odwdzięczy się ciołkom z SLD za oficjalne poparcie w kampanii wyborczej ?

Krasucki 18.11.2018 20:55
Jacy członkowie taka organizacja. Skoro wiadomo od lat że Bernacki realizuje swój prywatny cel to czemu SLD mu zaproponowało ponowny start ze swojej listy? A potem poparli Janka, chociaż ich wydudkał razem z Heniem. I tak będzie zawsze,

W 17.11.2018 08:46
Kaczyński im zabrał głosy ? Czy ten facet jest politycznym analfabetą ? Każdy kto choć ma trochę zmysłu politycznego wie, że SLD sam skazał się na porażkę nie wstawiając kandydata na burmistrza. JB ustawił miernoty z SLD w szeregu, jako pachołki , po których płaskich główkach sobie skacze od 10 lat.

kuria twoja mać 16.11.2018 22:21
@ eh - "człowieka wierzącego, który chce respektować prawa boskie i w przyszłości otrzymać za to nagrodę". Tak napisałeś. O co w tym chodzi, czy sam rozumiesz co napisałeś ? Jesteś w stanie wytłumaczyć swoje brednie ?

eh 17.11.2018 08:35
chodzisz na pogrzeby?widać że nie - co ksiądz mówi w czasie uroczystości pogrzebowej?też nie wiesz?mam rozumieć że wpier.........lą cię robaki a Boga nie ma i nawóz z ciebie zostanie- i możesz sobie w to wierzyć bo mnie to nie obchodzi? twój wpis powinien przeczytać KAŻDY ksiądz i zastanowić się poważnie czy nadal chodzić na pogrzeby ateistów bo jak jestem na tego typu pogrzebach i wiem że osoba była niewierząca i słowa jakie padają o życiu wiecznym to mnie aż skręca wiedząc ze ta osoba była niewierząca Prawa Boże są w Starym i Nowym Testamencie.I proszę cię nie próbuj mną mną ze dyskutować gdy nie masz żadnej wiedzy nawet tej podstawowej z religii - ty jesteś zwykłym analfabetą - i jak mam z tobą dyskutować jak ty nawet "abecadła wiary nie znasz?"

fafik 16.11.2018 11:03
konserwatywność , to konserwa, kościelne i ideologiczne bzdury, po prostu zastój, a wręcz wstecznictwo

konserwa 16.11.2018 11:14
a ty leniwy nierobie _SOCJALISTO -do robot się bierz - MNIE SIĘ NALEŻY - *** ci się należy

eh 16.11.2018 11:20
Ronald Reagan powiedział kiedyś, że wartościami dla konserwatysty są „praca, rodzina, wiara, społeczeństwo i kraj”. I ja również podpisuje się pod tym rękoma i nogami, dodając może jeszcze do tych pięciu prawdę. Bo właśnie odpowiedzialność za kraj, która się przejawia w uczciwej pracy dla państwa; rodzina, która winna wychowywać obywatela w poszanowaniu tradycji, patriotyzmie i przystosowywać do dorosłego życia; wreszcie wiara, która pomaga człowiekowi walczyć z własnymi słabościami i stawia przed nim jasno wytyczone zadania, oraz nakazy i zakazy, co, do których każdy przyzna rację, że ich wypełnianie prowadzi do Dobra, a nie do Zła. No chyba, że ktoś jest zdania, iż np. cudzołóstwo, oszczerstwo, pijaństwo, czy brak szacunku dla rodziców, są wartościami chwalebnymi, wtedy rzeczywiście nie mamy, o czym rozmawiać. Wiara jest właśnie z tego powodu pomocna człowiekowi. Żadne prawo ludzkie nie zakaże człowiekowi kłamać, czy zdradzać współmałżonka. Chociaż są to rzeczy ogólnie potępiane, to jednak często przez nas łamane. Dla człowieka wierzącego, który chce respektować prawa boskie i w przyszłości otrzymać za to nagrodę w postaci życia wiecznego istnieje, więc dodatkowy bodziec do walki z tymi słabościami. .

oj tam 16.11.2018 08:25
a Sikora już czeka na stołek w MOSIR 2 u JB?Ty też będziesz tam prezesował?Tylko głupot nie opowiadaj młodziaku że Kaczyński głosy zabrał - ale najważniejsze - posady macie zapewnione - i o to chodziło w tych waszych grach i analizach politycznych (na poziomie gimbazy)

eh 16.11.2018 07:48
Chłoptaś nie czai że SLD=BRONŚ to po co ty jesteś chłoptasiu - miejsca na scenie politycznej dla ciebie brak (podnóżek jak piszą) .Dla mnie brakuje KONSERWATYWNEJ NOWOCZESNEJ FORMACJI bez skojarzeń z ludźmi z PZPR i mam z tym problem bo muszę wybierać mniejsze zło

no tak 16.11.2018 07:59
Jestem konserwatystą, więc jestem za rządem silnym, ale jak najmniej rozbudowanym. Tak jak każdy konserwatysta jestem za ograniczeniem wydatków publicznych i radykalnym obniżeniem podatków. Politycy, którzy twierdzą, że najlepszym pomysłem jest załatwianie za obywateli wszystkiego, są albo cynicznymi populistami), albo uważają ludzi za kompletnych idiotów niezdolnych do zatroszczenia się o swój byt( SLD). Pomoc socjalna przyzwyczaja, zabija inicjatywę i z czasem odbiera chęć obywatelowi nawet do szukania pracy. Dlatego uważam, że konieczne jest dziś jak najszybsze wprowadzenie wolnorynkowych recept do gospodarki.

kuria twoja mać 15.11.2018 23:02
A zdradziecka morda z SLD na liście PiSu (Nagórny) dostał 75 głosów. Natomiast zdradziecka morda z SLD na liście Bronsia (Bernacki) 292 głosy. Widać siłę Bronsia nad Kołacińskim. A pani Basia liczyła na drapane, ale od zdradzieckiej mordy była lepsza, 77 głosów ! levaku.

Miller 15.11.2018 23:08
Ha ha ha!

levak 15.11.2018 21:57
Lewica został rozpieprzona dokumentnie i nic jej już nie pomoże. Kto ja rozpieprzył >? Zapytajcie heniutka i Jasia Popatrzcie na wyniki liderów list w okręgach. . Zobaczcie groteskowy wynik niejakiej pani Barbary Krzemińskiej - na takich ludziach Sld chce budowac swoja pozycje ? Numer 1 nie ma nawet 100 głosów ????? Żenua panie i panowie!

kuria twoja mać 15.11.2018 21:37
@Oli Kali - lepiej na pal wciągać katomatołów. Dopiero byłbyś dopieszczony.

Oli Kali 15.11.2018 19:31
Ja bać lewaków i PeOwiaków d. KBW-iakow!Lewak, Peowiak ? to być element społeczeństwa (tzw. ?społeczeństwa cierń w odbyta?). Lewaki, PeOwiaki występować pojedynczo lub zbiorowo, lewaki i peowiaki popierać lewica, homoseksualizma i Muzyka Przeciwko Rasizma. Zadaniem lewaka, peowiaka kwestionować obecności dobrobytu i sprawiedliwości we wspólnie budowanej i regularnie opijanej Polski. Mówi się też, że kto nie bać lewaków to idiota być! Ja bać lewaków! Ja bać PeOwiaka! ..pisze Oli Kali

lewak 15.11.2018 14:55
Miejską Radę SLD w Oleśnicy 4 lata temu rozwalił właśnie Biernacki, dlatego ,że chcieli wystawić swojego kandydata na burmistrza. Kaleciński jak nie wiesz, to nie farmazoń!

2 15.11.2018 12:42
Kaczyński zabrał? Ale polityczny ignorant. Daliście się stłamsić Bronsiowi i tyle . Zwykłe podnóżki z was zrobił i tyle. SLD to banda niedouczonuch politycznych bałwanów. Połknął was JB jak muchę

no tak 15.11.2018 13:07
ten młodzian to taki wykształciuch po gimbazie faktów nie łączy - zamiast na SLD głosują na PO a u nas na Bronsia a ten pieprzy że Kaczyśki zabrał -idioto konserwatyści nie głosują na SLD

oleśniczanin 15.11.2018 12:36
Wiecznie przegrany !!! SLD na politycznym śmietniku. Karaś, Sikora, Wójck-obrońcy zdradzieckiego pomnika, ale jak go burzyli, przy mojej radości, to tych trzech ze strachu nie było !!!

? 15.11.2018 12:22
A ten co uciekł z FR do Bronsia i z nim spiskował to niby kim jest?

kuria jego mać 15.11.2018 11:34
Ten co uciekł się pod skrzydła Bronsia będzie już zawsze tylko "zdradziecką mordą i kanalią". @edi - on nie trzymał żadnego poziomu lewicy. Były aparatczyk PZPR nigdy nie zrozumie czym jest lewica !

Maniek 15.11.2018 11:22
Dobrze mówi gość, a SLD rozwaliły szwagry. Jeden nawet załapał się na radnego. Twarzy tym już nie odzyska.

Edmund Kaleciński 15.11.2018 11:17
Pan Przewodniczący w wywiadzie mówi o wyborach. Na klęskę wyborczą ma odpowiedź: "Uważam że wynik jest przyzwoity...". Wszyscy mieszkańcy zainteresowani sprawami publicznymi Oleśnicy wiedzą kto przez lata pracował na tę klęskę i kto jest jej ojcem - znani publicznie dwaj szwagrowie ! Jeden uciekł w ostatniej chwili pod skrzydła Jana Bronsia, po dwunastoletniej "służbie" u niego i przeciw eseldowcom. I został radnym. To smutna historia, rozpowszechniana po cichu przez ludzi SLD. Drugi szwagier doprowadził do likwidacji miejskiej organizacji SLD. Przewodniczący Karaś nic nie mówi o przyczynach klęski wynikających z działań, czy raczej niedziałań, samej partii. To raczej temat na osobną rozmowę z Przewodniczącym i jego kolegami z tej partii. Determinacja kandydatów w samej kampanii wyborczej nic nie znaczy jak nie ma w mieście partii SLD.

wyborca 15.11.2018 10:31
Panie Karaś odejdź pan i wstydu oszczędź. Nie rozumiesz pan prostych politycznych mechanizmów, Po co głosować na SLD, skoro można na lewicowego Bronsia i jego lewicowo-liberalny komitet. Zobacz ile głosów zdobył H. Bernacki , którego znasz pan doskonale. Nie wystawienie kandydat na burmistrza ze strachu przed Brosiem , już na starcie skazało SLD na totalną porażkę. Jesteście jego podnóżkami , tak było i jest.

edi 15.11.2018 10:19
Młody człowieku zostaw PiS w spokoju. Gdyby nie PiS to kto pokazywałby nam rządy pana poprzedników na przestrzeni dekad... Odnośnie zaś Oleśnicy to jak macie w swoich szeregach takiego gościa jak Sikora ksywa klepsydra to nie ma co sie dziwić ze polożyliscie wybory na calego. Mimo ze nie jestem Waszym fanem to jeszcze p. Biernacki trzymal poziom lewicy..

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: OlimpijczykTreść komentarza: W jakim celu ?Data dodania komentarza: 27.11.2024, 17:53Źródło komentarza: Służby Ratownicze w stolicyAutor komentarza: LejdibojsTreść komentarza: Kojot, Koko, Jan. To ważna informacja dla was.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 17:22Źródło komentarza: 1 grudnia - Światowy Dzień AIDSAutor komentarza: KrisTreść komentarza: Super:)Data dodania komentarza: 27.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Kochają Polskę i znają jej historięAutor komentarza: zw=kowalski:-)Treść komentarza: @bezbożny. Masz rację. To pomoże zmarłemu tak samo jak "kadzidło". Jakoś duda nie zauważył jego zasług gdy żył ?Data dodania komentarza: 27.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Pożegnanie Romana Ćwiękały. Beata Kempa wręczyła wdowie orderAutor komentarza: zw=kowalski:-)Treść komentarza: @dr No (real one). Nie sądź innych wedle innych. Zamiast iść drogą na argumenty podążasz drogą epitetów "wredny". Nie wnosiłeś nic inteligentnego na tym portalu. Dlaczego miałbym się podszywać po twój nick ? Natomiast bronś i jego ekipa przyzwyczaiła mnie do tego, że całe zło jakie jakie dzieje się w Oleśnicy przypisywane jest mnie.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 12:46Źródło komentarza: Strażacka wierchuszka wizytowała rozbudowę komendy w OleśnicyAutor komentarza: zw=kowalski:-)Treść komentarza: @dr No (real one). Metoda eliminacji Darwina działa. Najsłabsze osobniki odpadają w eliminacji. Tak to działa. Nie wnosiłeś nic nowego na tym portalu poza tym, że używałeś słów typu "wredny" czy przypisywałeś mi wpisy innych osób. Innymi słowami "jesteś cienki". PS. @Koko, @Kojot, @Juras i inne odmiany też liczy, że się poddam. A sikając pod wiatr powoduje, że dowiecie się więcej o świecie i jak Polska jest opóźniona w rozwoju.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 12:42Źródło komentarza: Strażacka wierchuszka wizytowała rozbudowę komendy w Oleśnicy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic