Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 19 stycznia 2025 22:58
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Gwałt? Raczej wielkie pijaństwo...

Prokuratura jak na razie gwałtu nie potwierdza.

Do gwałtu miało rzekomo dojść w jednym z mieszkań w centrum Twardogóry, w którym od kilu dni trwały alkoholowe libacje. 

Gwałt zgłosiła inna osoba niż kobieta, która miała być pokrzywdzoną. 

- Sama pokrzywdzona nie była w stanie rozmawiać z powodu upojenia alkoholowego. Nie stwierdzono u niej obrażeń mogących świadczyć o użyciu wobec niej przemocy 

- mówi portalowi olesnica24.com Beata Ciesielska, prokurator rejonowa w Oleśnicy. 

Dalsze ewentualne czynności uzależnione są od zeznań kobiety.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

;) 19.01.2025 20:13
Inna osoba niż kobieta - czyli chyba jakieś aktywiszcze?

Pięć gwiazdek tv republika 19.01.2025 18:50
Definicja gwałtu w Polsce jest uboga, wąska i krzywdząca dla ofiar gwałtu, na terenie całej UE powinna obowiązywać jedna wspólna definicja gwałtu jaką np stosuje się obecnie w Szwecji. Wielu polskich gwałcicieli chodzi codziennie na wolności po ulicach i dalej bezkarnie gwałci i molestuje kobiety i dzieci ponieważ ich czyny nie są w Polsce karane. Dolnoślązak ty parówo będziesz wisiał

zw=kowalski:-) 19.01.2025 19:16
Zgadzam się, że definicja gwałtu, kradzieży oraz podatków powinna być spójna i podobna. Inaczej trudno porównywać statystyki. Moim znajomym trudno zrozumieć, że np podatki w Szwecji nie są tak wysokie jak pisze się w Polsce. Po prostu w Szwecji w podatku jest już odpowiednik polskiego ZUS. Więc jest wyższy ale nie tyle jak się wydaje. Wystarczy odjąć odpowiednik polskiego ZUS i już nie ma tak wielkiej różnicy. A jak się podejdzie do tego realnie a nie nominalnie to obciążenie podatkowe jest porównywalne. PS. Wytłumacz to @olesniczaninowi który napisał, że może 14 latka wyraziła zgodę na seks. Nawet gdyby wyraziła zgodę to jest to gwałt bo była poniżej 15 roku życia.

Cytat z tego portalu 18.01.2025 17:35
Opiszę wam w skrócie sytuację opisaną przed laty w NIE. Polak i Polka mieszkali w tym samym budynku. Jedno nad drogim lub odwrotnie. On nawalony jak Meserschmidt pomylił piętra. Wszedł do jej mieszkania i bez słowa wszedł do jej sypialni. Zaległ na łóżku i zasnął. Ona nie mając wyjścia przespała się na kozetce w drugim pokoju. Głupia sytuacja ale nie miała pretensji. Ale w pracy w formie żartów opowiedziała o tym koleżankom Angielkom. Te nie potraktowały tego jako żartu tylko zgłosiły na policji. Jego w kajdany. Areszt. Ona przesłuchiwana wskazała, że nie ma pretensji, że w żaden sposób nie została ani obrażona ani też nie doszło do wymiany zdań a o kontakcie fizycznym nie ma mowy. Gość przesiedział kilka miesięcy lub nawet rok. Ona zdążyła wrócić do Polski. Policja nie miała z nią kontaktu w Polsce. A on siedział. Tak wygląda definicja gwałtu w innych państwach. Więc gwałt w innym państwie to nie to samo co gwałt w Polsce. Ale tego wasze umysły nie pojmują. I na tym polega wasz prymitywizm.

King diamond 19.01.2025 08:10
Powiedz to temu co siedzi za nic

zw=kowalski:-) 19.01.2025 13:49
Według prawa na Wyspach siedzą obaj za gwałt. Wedle ich definicji gwałtu.

Cytat z tego portalu 18.01.2025 17:31
Opiszę wam w skrócie inną sytuacje jak w innych państwach traktuje się definicję gwałtu. Rzecz działa się w Anglii. Sąsiedzi donieśli mężowi , że jego żona znów pijana leży ma ławce w parku. Więc poszedł do parku i doprowadził żonę do domu. Położył ją do łóżka. I tam odbył z nią stosunek seksualny. Rano gdy żona się obudziła nic nie pamiętała. Ale mając upławy z pochwy stwierdziła, że mogła być seksualnie wykorzystana. Podzieliła się tym z mężem. A ten stwierdził, że jeśli ktoś ją w parku wykorzystał to niech zgłosi na policji. Zgłosiła. Pobrano wymazy. Po DNA wyszło, że sprawca jest jej mąż. Chciała wycofać zawiadomienie. Nie dało rady . Został skazany za gwałt na osobie która nie była tego świadoma. A co się robi w Polsce. Dziewczynie o podobnej predyspozycjach polewa się dużo więcej jak innym alkoholu. Jak już jest nieświadoma to sex metodą na kolejarza lub pociąg. Według kodeksu karnego w innych krajach aby doszło do zbliżenia seksualnego musi być aktywna zgoda partnera seksualnego. Nie ma czegoś takiego jak zgoda bierna czy brak dezaprobaty jak to orzekł swego czasu SN w Polsce. Więc przy różnych definicjach gwałtu w statystykach Polska jest pozornie górą. Poza tym ofiara znając pracę policji i prokuratury zazwyczaj nie zgłasza tego przestępstwa.

olesniczanin 19.01.2025 07:57
Zbysiu to jest definicja zgwałcenia w Polsce "Według polskiego prawa odpowiedzialność za zgwałcenie ponosi osoba, która przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza inną osobę do obcowania płciowego (art. 197 par. 1 kodeksu karnego) oraz taka, która doprowadza inną osobę do poddania się innej czynności seksualnej albo wykonania takiej czynności". Przez podstęp należy rozumieć zgodnie z wykładnią prawoznawców i karnistów m. innymi upicie innej osoby, podanie leków, czy też środków odurzających by osoba pokrzywdzona nie była świadoma istnienia określonych faktów. Zbysiuv zrozumiałeś?

Temida 19.01.2025 13:57
@olesniczanin. Tobie plunąć w twarz to powiesz, że deszcz pada. Mądrujesz się jak @Edmund Kaleciński znawca prawa który nigdy nie występował jako prawnik w sądzie. Zacytuję ci jedno z wielu orzeczeń polskich sądów. To było cytowane 13 sierpnia na tym portalu. Gdybyś nie miał kłopotów ze wzrokiem i pamięcią to byś się nie kompromitował " 26-letni wówczas Kamil W. w Święta Bożego Narodzenia w 2016 roku miał zgwałcić swoją 14-letnią krewną. Wrocławski sąd apelacyjny odrzucił wyrok sądu pierwszej instancji, który uznał Kamila W. za winnego zarzucanych mu czynów. W uzasadnieniu podano, że dziewczynka... "nie krzyczała" Chodzi o głośną sprawę wykorzystania seksualnego 14-letniej dziewczynki przez 26-letniego wujka podczas zjazdu rodzinnego we Wrocławiu w grudniu 2016 r. Sąd pierwszej instancji skazał mężczyznę za gwałt, jednak sąd apelacyjny uznał go winnym obcowania płciowego z dziewczyną poniżej 15. roku życia i nadzwyczajnie złagodził tę karę, wymierzając mu rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata. Sąd argumentował wówczas, że nie doszło do gwałtu, ponieważ ofiara nie stawiała wyraźnego oporu i nie krzyczała. Kasację w tej sprawie wniósł Prokurator Generalny. W październiku ubiegłego roku Sąd Najwyższy oddalił tę kasację jako bezzasadną i w konsekwencji utrzymał orzeczenie sądu apelacyjnego. " . Są setki orzeczeń polskich sądów które twierdzą, że jeśli kobieta nie krzyczała, nie broniła się fizycznie itp itd to wyrażała zgodę na stosunek seksualny. Dopiero w ubiegłym roku zmieniono definicję gwałtu przy proteście PiS i ZSL. Przeciwnicy zmian twierdzili, że kobiety będą się mściły przy nowej definicji gwałtu.

olesniczanin 19.01.2025 16:26
Kowalski ty jednak jesteś niereformowalny. A skąd wiesz, że do obcowania płciowego doszło beż zgody małoletniej. Czytałeś akta? Czytałeś całe uzasadnienie? Czy może sprawę znasz z przekazu medialnego?

zw=kowalski:-) 19.01.2025 16:40
@olesniczanin. To ty jesteś nawiedzony. Czy ty czytałeś akta ? Czy miałeś do nich dostęp. To było w mediach. Ale to są słowa wypowiedziane przez rzeczników prasowych (sędziów) sądu apelacyjnego i najwyższego.

zw=kowalski:-) 19.01.2025 16:48
@olesniczanin. A pamiętasz jak takie buraki jak ty śmiali się z systemu szwedzkiego gdzie imigrant za gwałt został skazany na karę "nagany". Bo tłumaczył się, że się potknął. A rzecz wyglądała jak w Polsce gdy młodzi stosują tzw końskie zaloty. Szli młodzi. Jeden niby popchnął drugiego. ten wpadł na przechodzącą dziewczynę, kobietę i ją dotknął w nieodpowiedni sposób. Kobieta była oburzona. Zgłosiła sprawę na policji. W świetle prawa w Szwecji jest gwałcicielem. Tylko, że czyn nie był straszny dostał minimalną karę. Przy tej definicji gwałtu w Polsce gwałcicielami byłaby większość młodych mężczyzn. Twój umysł tego nie jest w stanie ogarnąć.

olesniczanin 19.01.2025 19:11
Zbysiu mój umysł ogarnia twoje wypociny i wiele więcej. A to że w Szwecji za tzw końskie zaloty skazuje się ludzi to bie móĵ problem. Ale tobie radzę uważać.

korekta 19.01.2025 19:19
@olesniczanin. Co oznacza ten zapis " ludzi to bie móĵ problem" ?

Koko 18.01.2025 16:04
Szwecja handlowała z hitlerem . W trakcie 2 wojny zbiła kasę na naszej krwi. Kowalski płać a nie doradzaj!

zw=kowalski:-) 18.01.2025 15:39
Redaktorze Krzysztofie . Cytuję "która miał być pokrzywdzoną. " Czy osoba pokrzywdzona to shemale ? Poza tym słowo " rzekomo" , moim subiektywnym zdaniem, jest niestosowne. Według sefinicji gwałtu w Anglii i Szwecji stosunek z pijaną kobietą jest gwałtem. Albowiem osoba w stanie upojenia alkoholowego nie może świadomie podjąć decyzji o zgodzie. Te dwa systemy różnią się. W Polsce jak w towarzystwie trafi się trunkowa kobieta to się jej polewa aby w pewnym momencie reszta towarzystwa mogła odbyć stosunek czy inną czynność seksualną. Prasa opisuje często, że w Anglii czy Szwecji gwałcicielem jest sam mąż czy partner który odbył stosunek z pijaną kobietą. PS. Niektóre Polki na wyjazdach mają z tym problem bo jak się wstawią to Anglicy czy Szwedzi nie chcą ich w łóżku.

Koko 18.01.2025 15:44
zw=kowalski:-) 18.01.2025 15:39
Redaktorze Krzysztofie . Cytuję "która miał być pokrzywdzoną. " Czy osoba pokrzywdzona to shemale ? Poza tym słowo " rzekomo" , moim subiektywnym zdaniem, jest niestosowne. Według sefinicji gwałtu w Anglii i Szwecji stosunek z pijaną kobietą jest gwałtem. Albowiem osoba w stanie upojenia alkoholowego nie może świadomie podjąć decyzji o zgodzie. Te dwa systemy różnią się. W Polsce jak w towarzystwie trafi się trunkowa kobieta to się jej polewa aby w pewnym momencie reszta towarzystwa mogła odbyć stosunek czy inną czynność seksualną. Prasa opisuje często, że w Anglii czy Szwecji gwałcicielem jest sam mąż czy partner który odbył stosunek z pijaną kobietą. PS. Niektóre Polki na wyjazdach mają z tym problem bo jak się wstawią to Anglicy czy Szwedzi nie chcą ich w łóżku.
Twoje zdanie kowalski? Od idiotów zwyzywaj! Co zapimniałeś???? Od buraków od kłamców! No co?!

Zw-Kowalski 18.01.2025 17:24
Koko. Redaktor Krzysztof popełnił nieznaczny błąd gramatyczny. Nie świadczy to źle w żaden sposób o nim. Po prostu w dobie informatyki , w pośpiechu, różne aplikacje decydują za nas co ma się ukazać w tekście. Sam popełniam dużo gorsze błędy gdy piszę na telefonie. Poza tym .Jeśli ktoś kłamie na tym portalu to jak mam go nazwać ? Był taki @Jan który kłamał twierdząc, że Szwecja do swoich elektrowni kupowała węgiel z Polski. A Szwecja od ponad 30 lat nie produkuje energii w węgla. To jak miałem nazwać @Jana. Ktoś nie znający realiów w Szwecji mógł przyjąć to za prawdę.

olesniczanin 19.01.2025 07:54
Zbysiu to jest definicja zgwałcenia w Polsce "Według polskiego prawa odpowiedzialność za zgwałcenie ponosi osoba, która przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza inną osobę do obcowania płciowego (art. 197 par. 1 kodeksu karnego) oraz taka, która doprowadza inną osobę do poddania się innej czynności seksualnej albo wykonania takiej czynności". Przez podstęp należy rozumieć zgodnie z wykładnią prawoznawców i karnistów m. innymi upicie innej osoby, podanie leków, czy też środków odurzających by osoba pokrzywdzona nie była świadoma istnienia określonych faktów. Zbysiuv zrozumiałeś?

Temida 19.01.2025 14:01
@olesniczanin. Tobie plunąć w twarz to powiesz, że deszcz pada. Mądrujesz się jak @Edmund Kaleciński znawca prawa który nigdy nie występował jako prawnik w sądzie. Zacytuję ci jedno z wielu orzeczeń polskich sądów. To było cytowane 13 sierpnia na tym portalu. Gdybyś nie miał kłopotów ze wzrokiem i pamięcią to byś się nie kompromitował " 26-letni wówczas Kamil W. w Święta Bożego Narodzenia w 2016 roku miał zgwałcić swoją 14-letnią krewną. Wrocławski sąd apelacyjny odrzucił wyrok sądu pierwszej instancji, który uznał Kamila W. za winnego zarzucanych mu czynów. W uzasadnieniu podano, że dziewczynka... "nie krzyczała" Chodzi o głośną sprawę wykorzystania seksualnego 14-letniej dziewczynki przez 26-letniego wujka podczas zjazdu rodzinnego we Wrocławiu w grudniu 2016 r. Sąd pierwszej instancji skazał mężczyznę za gwałt, jednak sąd apelacyjny uznał go winnym obcowania płciowego z dziewczyną poniżej 15. roku życia i nadzwyczajnie złagodził tę karę, wymierzając mu rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata. Sąd argumentował wówczas, że nie doszło do gwałtu, ponieważ ofiara nie stawiała wyraźnego oporu i nie krzyczała. Kasację w tej sprawie wniósł Prokurator Generalny. W październiku ubiegłego roku Sąd Najwyższy oddalił tę kasację jako bezzasadną i w konsekwencji utrzymał orzeczenie sądu apelacyjnego. " . Są setki orzeczeń polskich sądów które twierdzą, że jeśli kobieta nie krzyczała, nie broniła się fizycznie itp itd to wyrażała zgodę na stosunek seksualny. Dopiero w ubiegłym roku zmieniono definicję gwałtu przy proteście PiS i ZSL. Przeciwnicy zmian twierdzili, że kobiety będą się mściły przy nowej definicji gwałtu. Czy twoim zdaniem stan umysłu sądu apelacyjnego i najwyższego budzi twoje uzasadnione obawy ? A może to nie jest prawda, że takie orzeczenia zapadły ?

olesniczanin 19.01.2025 16:26
Kowalski ty jednak jesteś niereformowalny. A skąd wiesz, że do obcowania płciowego doszło beż zgody małoletniej. Czytałeś akta? Czytałeś całe uzasadnienie? Czy może sprawę znasz z przekazu medialnego?

zw=kowalski:-) 19.01.2025 16:42
@olesniczanin. To ty jesteś nawiedzony. Czy ty czytałeś akta ? Czy miałeś do nich dostęp. To było w mediach. Ale to są słowa wypowiedziane przez rzeczników prasowych (sędziów) sądu apelacyjnego i najwyższego.

zw=kowalski:-) 19.01.2025 16:49
@olesniczanin. A pamiętasz jak takie buraki jak ty śmiali się z systemu szwedzkiego gdzie imigrant za gwałt został skazany na karę "nagany". Bo tłumaczył się, że się potknął. A rzecz wyglądała jak w Polsce gdy młodzi stosują tzw końskie zaloty. Szli młodzi. Jeden niby popchnął drugiego. ten wpadł na przechodzącą dziewczynę, kobietę i ją dotknął w nieodpowiedni sposób. Kobieta była oburzona. Zgłosiła sprawę na policji. W świetle prawa w Szwecji jest gwałcicielem. Tylko, że czyn nie był straszny dostał minimalną karę. Przy tej definicji gwałtu w Polsce gwałcicielami byłaby większość młodych mężczyzn. Twój umysł tego nie jest w stanie ogarnąć.

olesniczanin 19.01.2025 19:15
Zbysiu nie chce mi się powtarzać, umyj ząbki, uszka i nóżki i lulaj. Kolorowych snów.

korekta 19.01.2025 19:20
@olesniczanin. Te czynności zależą od strefy czasowej.

Koko 18.01.2025 15:27
Szwecja ! Niech będzie!

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: jak nie, jak takTreść komentarza: Wredne wpisy piso+katolibstwa i mowa nienawiści cd!Data dodania komentarza: 19.01.2025, 22:17Źródło komentarza: Tak będzie grała WOŚP w OleśnicyAutor komentarza: ;)Treść komentarza: Inna osoba niż kobieta - czyli chyba jakieś aktywiszcze?Data dodania komentarza: 19.01.2025, 20:13Źródło komentarza: Gwałt? Raczej wielkie pijaństwo...Autor komentarza: korektaTreść komentarza: @olesniczanin. Te czynności zależą od strefy czasowej.Data dodania komentarza: 19.01.2025, 19:20Źródło komentarza: Gwałt? Raczej wielkie pijaństwo...Autor komentarza: korektaTreść komentarza: @olesniczanin. Co oznacza ten zapis " ludzi to bie móĵ problem" ?Data dodania komentarza: 19.01.2025, 19:19Źródło komentarza: Gwałt? Raczej wielkie pijaństwo...Autor komentarza: zw=kowalski:-)Treść komentarza: Zgadzam się, że definicja gwałtu, kradzieży oraz podatków powinna być spójna i podobna. Inaczej trudno porównywać statystyki. Moim znajomym trudno zrozumieć, że np podatki w Szwecji nie są tak wysokie jak pisze się w Polsce. Po prostu w Szwecji w podatku jest już odpowiednik polskiego ZUS. Więc jest wyższy ale nie tyle jak się wydaje. Wystarczy odjąć odpowiednik polskiego ZUS i już nie ma tak wielkiej różnicy. A jak się podejdzie do tego realnie a nie nominalnie to obciążenie podatkowe jest porównywalne. PS. Wytłumacz to @olesniczaninowi który napisał, że może 14 latka wyraziła zgodę na seks. Nawet gdyby wyraziła zgodę to jest to gwałt bo była poniżej 15 roku życia.Data dodania komentarza: 19.01.2025, 19:16Źródło komentarza: Gwałt? Raczej wielkie pijaństwo...Autor komentarza: olesniczaninTreść komentarza: Zbysiu nie chce mi się powtarzać, umyj ząbki, uszka i nóżki i lulaj. Kolorowych snów.Data dodania komentarza: 19.01.2025, 19:15Źródło komentarza: Gwałt? Raczej wielkie pijaństwo...
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic