Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 01:07
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Trzecia Droga: Wizja Rynku w Oleśnicy

Oleśnicka Trzecia Droga promuje pierwszy w kampanii spot.
Kliknij aby odtworzyć

Oleśnica... miasto pytań bez odpowiedzi.

👉Dlaczego od tylu lat MY Oleśniczanie wstydzimy się za dworzec PKP ?

👉Dlaczego wstydzimy się za dworzec PKS ? 

👉Dlaczego Rynek w tygodniu to obraz smutku i rozpaczy, a ożywa tylko podczas weekendowych Jarmarków kilka razy w roku i OFCY.

Niestety, mógłbym tak bardzo długo...

Czy to takie trudne rządząc naszym miastem od 30 lat zadbać o te kluczowe miejsca? 

📢Oto nasza wizja rynku - miejsca z którego będziemy mogli być dumni!

🟡 Rozwój kulturalny przez z współpracę z galeriami, artystami, muzykami.

🟡 Dostosowanie przez miasto, lokali w rynku do potrzeb gastronomii.

🟡 50% ulga czynszowa przez 18 miesięcy dla nowo otwartych lokali gastronomicznych i galerii sztuki.

🟡 Wsparcie dla powstających ogródków gastronomicznych 

- czytamy na profilu Miro ława Płaczkowskiego, lidera TD w Oleśnicy 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mlody alkusek 01.03.2024 22:35
Tam gdzies w którejs kamienicy kiedys byl browar. Posadzic kumatego i niech wazy. Jak bedzie po 5zeta to sie rynek ozywi ;-D

marek 01.03.2024 14:08
Przecież burmistrz Bronś zrobił coś dla zwiększenia ruchu w Rynku - zrobił przejazd przez Rynek.

bezhołownia 27.02.2024 22:59
Trzecia droga tak potrzebna jak trzecia noga!

Irek 23.02.2024 14:43
Nie ma to jak mówić o organizacji wystaw, nagrywając to na tle... wystawy :/ Kwestia braku życia w Rynku jest spowodowana tym przede wszystkim, że właściciele lokali gastronomicznych nie mają pomysłu na biznes i dlatego to nie hula. Jakoś niektóre knajpki, kawiarnie funkcjonują tu od lat z powodzeniem i mają klientów.

Człowiek widmo Oleśnica 21.02.2024 11:21
Zlikwidować płatne parkowanie, poprawić fasady budynków, zmienić ceny dla najemców na niższe. Inaczej rynek upadnie. A przepraszam miasto upadnie...

Anna 21.02.2024 10:10
W innych miastach jest dofinansowanie w 80% elewacji budynków od strony rynku. U nas widać tylko te stare elewacje pięknych kiedyś kamienic

trampek 21.02.2024 00:05
Only Mr Zbig, can make this pierdziszewo great again!

Marzena. 20.02.2024 23:17
Nawet w dużych miastach np. w Paryżu czy Amsterdamie są lokalne ryneczki gdzie można kupić wyroby bezpośrednio od rolników i rzemieślników. Ludzie są zmęczeni marketami i chętnie odwiedzają takie stoiska. Być może "?" nigdy nie wyjechałeś poza gminę i myślisz w kategoriach gminy Bronsia.

zw-kowalski 23.02.2024 21:05
Marzena. 20.02.2024 23:17
Nawet w dużych miastach np. w Paryżu czy Amsterdamie są lokalne ryneczki gdzie można kupić wyroby bezpośrednio od rolników i rzemieślników. Ludzie są zmęczeni marketami i chętnie odwiedzają takie stoiska. Być może "?" nigdy nie wyjechałeś poza gminę i myślisz w kategoriach gminy Bronsia.
Do @Marzena. To samo ja piszę do pierdziszewian. To samo jest w Sztokholmie oraz w Ovik na którym sam latami sprzedawałem swoje wyroby z runa leśnego. PS. Mnie przeraża stan elewacji budynków. Patrząc na te elewacje można popaść w depresję.

? 20.02.2024 21:04
Jezu, co wy z tym targiem w rynku? Przecież to cofa miasto o 100 lat. Naprawdę w roku 2024 myślimy o handlu ulicznym typu mydło, widło i powidło? W środku miasta ? Naprawdę taki pomysł się podoba. Ja mam wrażenie, że tzw. ożywienie rynku doszło już do poziomu takiego absurdu, że za chwilę usłyszymy o pomyśle codziennej gimnastyki i cyklicznych występów zakładów pracy . Czas naprawdę skończyć z tymi wydumanymi konceptami.

zw-kowalski 20.02.2024 22:30
? 20.02.2024 21:04
Jezu, co wy z tym targiem w rynku? Przecież to cofa miasto o 100 lat. Naprawdę w roku 2024 myślimy o handlu ulicznym typu mydło, widło i powidło? W środku miasta ? Naprawdę taki pomysł się podoba. Ja mam wrażenie, że tzw. ożywienie rynku doszło już do poziomu takiego absurdu, że za chwilę usłyszymy o pomyśle codziennej gimnastyki i cyklicznych występów zakładów pracy . Czas naprawdę skończyć z tymi wydumanymi konceptami.
Do @? Macie kompleksy. Jeżdżę po całym świecie w tym po Europie. I mogę ci wymienić miasta i kraje gdzie na rynku odbywa się lokalny handel. Oczywiście w dobie marketów powoli zanika lub zmieniają się branże ale jest. W tym w Ovik. Macie kompleks pochodzenia. Repatrianci zza Buga ?

jerry 20.02.2024 19:04
Niestety do czasu kiedy w Rynku i okolicach będzie strefa płatnego parkowania to będą tam pustki . Nikt nie chce tracić czasu na uiszczanie opłaty i szukanie parkomatu . Ja pięć razy się zastanawiam czy tam jechać nawet jeśli mam coś do załatwienia w ratuszu . O to nie że względu na te grosze za parkowanie tylko że względu na kłopot i stratę czasu .

Anna 21.02.2024 10:12
Jak nie było tam strefy to parkowali tam wszyscy którzy pracują w rynku i okolicach i nigdy nie było miejsca

Miłośnik Pubów 20.02.2024 13:47
W każdej wsi jest świetlica, sklep lub knajpka gdzie ludzie się spotykają. Dlaczego na osiedlach oleśnickich , które bywają większe niż wiele wiosek, takich knajpek nie ma. Dlaczego na Wądołach, Ratach, Lucieniu, Zielonych Ogrodach, Wileńskiej w stronę Lotniska brakuje lokali gastronomicznych, mimo, że mieszkają tam najczęściej ludzie młodzi i w miarę zamożni. Dlatego, że Oleśniczanie nie są zainteresowani codziennym odwiedzaniem takich lokali. W tej sytuacji trudno utrzymać się z takiej działalności. Z jakiego więc powodu np. we wtorek, mieszkańcy Lucienia mieliby udawać się do Rynku w celu odwiedzenia lokalu? Z jakiego powodu przedsiębiorcy mieliby otwierać atrakcyjne placówki gastronomiczne skoro nie tylko nie można na nich zarobić ale nawet się utrzymać? W Oleśnicy funkcjonują lokale; „Teatralna”, „Sputnik”, PupJacek” kilaka pizzerii w tym ta w sali sportowej, nowy lokal sushi na ul. Krzywoustego, 6 lokali w Rynku i parę innych w okolicy. W żadnym z tych lokali nie brakuje miejsc, a właściciel z trudem utrzymują się na rynku. Twierdzenie, że w Rynku powstanie wiele lokali gastronomicznych, bo tak chcą politycy, jest infantylnym bajdurzeniem, świadczącym o braku elementarnego rozeznania tematu. Zgadzam się z twierdzeniem, że Oleśnica jest miastem o statycznej dynamice i jej Rynek można zdynamizować tylko po przez przywrócenie mu jego historycznej funkcji targowiska. Szanuję Pana Płaczkowskiego jednak prezentacja ogranego pomysłu z Rynkiem bardzo mnie rozczarował. Panie Płaczkowski nie idźcie tą drogą…..

Szymczak 20.02.2024 16:59
W niemieckim Leuchten dzisiaj Lucieniu były dwie restauracje powojnie jeszcze funkcjonował restauracja z salą i podium tylko teraz nic sie nie opłaca...

zw-kowalski 20.02.2024 17:51
Do @Miłośnik .... Zgadzam się z tobą. Przedsiębiorca, kapitalista , w tym i ja, to takie stworzenie, że jak zwietrzy zysk to na pewno będzie działał. Bywam w Oleśnicy i jeśli chodzi aktualnie o posiłki to aktualnie tragedia. Na Młynarskiej i na Rzemieślniczej gdzie serwowali Azję zimno jak w psiarni. W teatralnej posiłki dalekie od ideału. W Garden młody kelner robił łaskę, że podszedł. Przy cmentarzu z cudzoziemcami trudno było się dogadać na temat posiłku. W drugim kebabie poszedłem coś zjeść przed wylotem do Tajlandii i mimo napisu niedziela 10 - ... nikogo nie było. Jednym słowem masakra. Ale gdyby było większe zapotrzebowanie to i restauratorzy inaczej by do sprawy podchodzili. Chcieliście kapitalizmu to macie. Szkoda tylko, że to kapitalizm po polsku.

tak toćna 20.02.2024 12:20
TW ANNA będzie miał gdzie pić.

Elunia. 20.02.2024 11:30
a może w sprawie sukcesów w ożywianiu Rynku po 5 latach rządów wypowie się Jan Bronś. Maria Susidko i Marzena Graczyk. Przecież było to sztandarowe hasło wyborcze Bronsia - czy mieszkańcy zostali oszukani?

Myśleć nie udawać 20.02.2024 11:26
Oleśniczanko nie masz pojęcia o czym piszesz. Po pierwsze dlaczego ludzie mają przychodzić do Rynku jest wiele lokali w mieście , do których uczęszczają. Po drugie dlaczego inwestorzy mają inwestować w Rynek jeżeli ludzie w Oleśnicy średnio uczęszczają do lokali ( w lokalach już istniejących miejsc nie brakuje). Po trzecie lokal gastronomiczny generuje hałas od wczesnego ranka do późnych godzin nocnych (sprzątanie), wydala zapachy gotowania, która przenikają do mieszkań, po trzecie mimo zamknięcia lokalu pijani goście rozrabiaka do rana. Rynek jest zamkniętym obszarem i nawet mały hałas jest wszędzie słyszalny. Oleśniczanko nie masz pojęcia o czym piszesz - o tym czy Rynek będzie odwiedzany decydują prawa ekonomiczne, a nie amatorzy polityczni. Sensowną koncepcją jest przeniesienie targu do Rynku. Tak jest np. w czeskim Chrudimiu.

Oleśniczanka 20.02.2024 10:37
Racja w tym miejscu biuro paszportowe to jakaś farsa jakby nie można było tego osadzić w starostwie albo w Urzędzie Miasta to jest właściwe miejsce

Oleśniczanka 20.02.2024 10:25
To wy nie rozumiecie rynek ma być gastronomiczny a nie wszystkie sklepy po kolei chodzi o to żeby można było wyjść samemu szybko w biegu zjeść obiad a nie na tosta na sushi czy tam co jeszcze kawiarnie ma być restauracja obiadowa i to nie jedna żeby był wybór jak przyjadą goście żeby nie stać w domu tylko wyjść jak nie mam czasu ugotować to wyskoczyć na szybki obiad z rodziną i żeby było ludzi stać na to żeby skorzystać z takiej restauracji nawet żeby iść wypić lampkę wina czy piwo w kulturalny sposób o to chodzi ale żeby nie kosztowało to majątek że co niektóre rodziny będzie stać na jedno lub dwa wyjścia w miesiącu tak to powinno być zorganizowane młodzi ludzie zasiedlają nasze miasto buduje się cały czas nowe bloki nowe domy pęd życia jest coraz szybsze zmieniają się nawyki Idźmy do przodu ale tak żeby nie dobić tego człowieka który otworzy taką restaurację żeby nie wygórował cen musi zarobić na ogromny czynsz ZUS podatek pracowników to ktoś kto ma pojęcie wie że musi być tam niesamowita rotacja przez cały tydzień a nie weekendowa i przystępne ceny żeby każdego było stać. Na początku biznesu trzeba zainwestować żeby później zbierać korzyści ale trzeba też dać szansę. Ktoś kto mieszka w rynku to tak jak w każdym mieście musi się liczyć że tam powinno być jest największe skupisko gastronomiczne wystarczy ograniczyć Sprzedaż alkoholu do 22:00 na przykład i cisza nocna nie będzie naruszona a tym samym przyciągniemy gości zwiedzających nasze miasto. Tak jak Ludzie spoza Oleśnicy w niedzielę tłumnie zjeżdżają na targ tak też będą wówczas przyjeżdżać na rynek bo będzie po co. Życzę powodzenia

zw-kowalski 20.02.2024 19:41
Oleśniczanka 20.02.2024 10:25
To wy nie rozumiecie rynek ma być gastronomiczny a nie wszystkie sklepy po kolei chodzi o to żeby można było wyjść samemu szybko w biegu zjeść obiad a nie na tosta na sushi czy tam co jeszcze kawiarnie ma być restauracja obiadowa i to nie jedna żeby był wybór jak przyjadą goście żeby nie stać w domu tylko wyjść jak nie mam czasu ugotować to wyskoczyć na szybki obiad z rodziną i żeby było ludzi stać na to żeby skorzystać z takiej restauracji nawet żeby iść wypić lampkę wina czy piwo w kulturalny sposób o to chodzi ale żeby nie kosztowało to majątek że co niektóre rodziny będzie stać na jedno lub dwa wyjścia w miesiącu tak to powinno być zorganizowane młodzi ludzie zasiedlają nasze miasto buduje się cały czas nowe bloki nowe domy pęd życia jest coraz szybsze zmieniają się nawyki Idźmy do przodu ale tak żeby nie dobić tego człowieka który otworzy taką restaurację żeby nie wygórował cen musi zarobić na ogromny czynsz ZUS podatek pracowników to ktoś kto ma pojęcie wie że musi być tam niesamowita rotacja przez cały tydzień a nie weekendowa i przystępne ceny żeby każdego było stać. Na początku biznesu trzeba zainwestować żeby później zbierać korzyści ale trzeba też dać szansę. Ktoś kto mieszka w rynku to tak jak w każdym mieście musi się liczyć że tam powinno być jest największe skupisko gastronomiczne wystarczy ograniczyć Sprzedaż alkoholu do 22:00 na przykład i cisza nocna nie będzie naruszona a tym samym przyciągniemy gości zwiedzających nasze miasto. Tak jak Ludzie spoza Oleśnicy w niedzielę tłumnie zjeżdżają na targ tak też będą wówczas przyjeżdżać na rynek bo będzie po co. Życzę powodzenia
Zawsze możesz sama wynająć lokal i to uruchomić dla innych. A zobaczysz jak oleśniczanie tłumnie będą przychodzić. Nie takie interesy w Oleśnicy padały.

Wyborcy 20.02.2024 10:25
Sprzedać lokale będące własnością miasta. Niech decyduje ekonomia i wspólnoty mieszkaniowe.

Były ubek 20.02.2024 09:55
Tylko czekać jak błazen bronsia-torbacz ogłosi takie plany jako swoje !

Pytanie dnia 20.02.2024 09:50
Czynsze w mieście są z kapelusza. Świadczy o tym brak chętnych na kolejne puste lokale. To co lepiej mieć mniej , ale mieć czy nie mieć nic ?

Prawnik 20.02.2024 08:11
Cześć panów z Trzeciej Drogi może nie znać prawa, ale pracownicy urzędu gminy wiejskiej, zaangażowani w tę formację polityczną, powinni im powiedzieć, że nie można stosować preferencji wobec jednej branży. To niedozwolona pomoc publiczna.

CO 20.02.2024 07:53
Proszę zobaczyć przez szyby do wydawnictwa książek które jest na rynku widać tam tworczą pracę .Mam nadzieję że nie będzie to wizytówka kulturalnego rynku

Myślenie nie boli 20.02.2024 07:44
Czynsze w Rynku już są obniżone, w działa punkt artystyczny, duży wkład w ożywienie Rynku ma pracownia MAC i co i nic.....Powtórzę za Zieloną Oleśnicą - administracyjnie nie można zmieniać praw ekonomicznych. Jeżeli, ktoś tego nie rozumie powinien zrezygnować z polityki. Zlikwidowanie placu targowego i przeniesienie targowiska do Rynku jest sensowne.Przywraca pierwotną funkcję Rynku i szanuje mieszkających w Rynku ludzi. Szkoda, że tą wydumaną koncepcją Trzecia Droga straciła tak wiele głosów. Frekwencja w wyborach w Rynku jest zawsze bardzo wysoka.

Barbara 19.02.2024 22:33
Mieszkam w Oleśnicy od pół wieku i właśnie cenię sobie w naszym Rynku ten spokojny upływ czasu, że można sobie przyjść w spokoju na spacer, posiedzieć na ławeczce, porozmawiać z przypadkiem spotkaną osobą, wstąpić do sklepu po chleb, masło, posłuchać jak woda pluska w fontannie, popatrzeć jak gołębie sobie spacerują po rynkowym bruku. Tak jest dobrze. A wy na siłę chcecie to zepsuć. Mieszkańcy sami sobie wybierają, gdzie ma się toczyć centrum ich życia, nie ma potrzeby zapędzać wszystkich do rynku, jest wiele innych miejsc w Oleśnicy, w których żywiej gromadzą się ludzie. Dajcie spokój Rynkowi, niech sobie żyje własnym życiem. Wystarczą jarmarki raz na jakiś czas. Dajcie żyć ludziom tu mieszkającym. Chcecie uczynić z ich życia wieczny jarmark?

Dosyć tego narzekania 19.02.2024 23:37
Tak. Ja jestem za tym, by te ospałe miasto ożyło. I ludzie, którzy mieszkają na rynku, nie bylo głosem decydującym. Od tego jest RYNEK, by się coś działo. A jak ktoś chce spokoju to zapraszam nad stawy.

. 20.02.2024 06:37
Basiu, a pamiętasz hasło Bronsia z 2018 roku " A do Rynku musi wrócić życie!!!" Wtedy ci to nie przeszkadzało? Przecież to był sztandarowy postulat Odpowiedzialnych za Oleśnicę dzięki któremu m.in. wygrali wybory bo mieszkańcy im zaufali. Teraz ci sami ludzie będą z Horbaczem ożywiać rynek? No nie nie ma opcji dla nich czerwona kartka, damy szansę innym.

Przedsiębiorca 19.02.2024 22:19
Trzecia Drogo! A dlaczego obniżka czynszu tylko dla nowej gastronomii w Rynku? A co z tymi, co od lat walczą z rosnącym zusem, pensjami minimalnymi i wysokimi kosztami prowadzenia działalności gospodarczej, a mimo to trwają i próbują pchać ten wózek? Czym różni się prowadzenie piekarni, sklepu przemysłowego od restauracji? W czym zegarmistrz jest gorszy od restauratora? Niech już może tego rodzaju pomysłowe Dobromiry nie biorą się za biznes, bo tylko jeszcze bardziej namieszają....

Proste jak budowa cepa 19.02.2024 23:42
Jak nie rozróżniasz restauracji od piekarni, sklepu przemysłowego i zegarmistrza to współczuje. Restauracje (oczywiście z rozruchem innych gałęzi rozwoju miasta, co jak zrozumiałem Ci Panowie to chcą uczynić) będą kumulowały kapitał ludzki, dając jakąs rozrywkę w tym ospałym mieście. Piekarnia i inne rzeczy tego nie robią.

Mieszkaniec 19.02.2024 22:03
Wreszcie ktoś zauważył martwy punkt w mieście, wspaniały pomysł, tak trzymać

Rynekk 19.02.2024 21:35
Nie przypominam sobie aby jakikolwiek inny komitet w przeszłości proponował ożywić rynek a te rozwiązania Trzeciej Drogi faktycznie mogą nasz rynek rozruszać

7 kwietnia koniec sitwy 19.02.2024 21:23
Horbacz słyszy? Już uruchomił kserokopiarkę 😅

Rynek 19.02.2024 20:45
Bzdura Panowie nie rozumiecie Rynku - takie pomysły już były i co i nic - przeczytajcie ze zrozumieniem Zieloną Oleśnicę.

Zielona Oleśnica. 19.02.2024 20:40
Od wielu lat politycy administracyjnie próbują ożywić rynek. Pora zrozumieć, że Rynek jest odbiciem atmosfery i sytuacji ekonomicznej miasta. Wrocław jest duży i dynamiczny i taki jest wrocławski Rynek. Inne duże miasta, a szczególnie mniejsze nie mające takiego potencjału mają Rynki statyczne np. Bolesławiec. Może zamiast wymyślać sztuczne pomysły, tradycyjnie przywrócić targ w Rynku. W ten sposób ludzie będą tłumnie odwiedzać Rynek, a jak będą ludzie, to powinna ruszyć gastronomia i inne usługi. Dramatyczną porażką Bronsia było bezsensowne puszczenie ruchu w Rynku ( podejrzewam, że była to próba spłacenia sponsorów ), dzięki temu Rynek jest skrótem przejazdowym i tyle.

Z Rynku właśnie 19.02.2024 21:41
Targ w rynku? Budki, stoły, kosze? Babinki z marchewką? I co jeszcze? Szczotki, skarpetki, pościel z kory? Wielkie kubły na śmieci i kartony pomiędzy tą małą targową architekturą? Okoliczni przedsiębiorcy wściekli na tę konkurencję, co handluje bez opłat. Naprawdę TAKI jest ten przepis na ożywienie Rynku? Ludzie co Wy zażywacie? I dajcie już spokój z tymi pomysłami. W Rynku są 3 kawiarnie, dwie restauracje sushi, obok bar mleczny i tostowy. Czego jeszcze byście chcieli w mieście 36 tys.? We Wrocławiu też przecież nie co dzień i co tydzień w rynku coś się dzieje. To naprawdę zakrawa na jakąś obsesję. Dajcież spokój. W Rynku mieszkają ludzie, przychodzą tu na zakupy, załatwić sprawy w banku czy urzędzie, mogą zrobić tu zdjęcie, kupić zabawkę, ciucha, leki, kwiatki, buty i majtki. Mogą zapisać się na zajęcia z ceramiki, zrobić pazury.. i nabyć walutę. Czego wy jeszcze chcecie? Codziennych koncertów i wystaw? A ile można na litość boską? Sorry, ale nie da się już czytać tych dyrdymałów.

Też z Rynku. 20.02.2024 08:23
Jaką konkurencję? Dwa sklepy spożywcze pracują przez cały dzień i targ nie jest dla nich konkurencja. Lokale gastronomiczne mogą tylko zyskać klientów. Śmieci nie widać kiedy w Rynku odbywają kiermasze - to kwestia organizacji. Targ na Rynku dwa razy w tygodniu nikomu nie zaszkodzi, a Rynek ożywi.

Tak i Nie 19.02.2024 19:55
Biuro paszportowe - TAK, w rynku - NIE

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: OvikTreść komentarza: Szfetka. A poza tobą czy reszta rodziny jest zdrowa ?Data dodania komentarza: 25.11.2024, 00:47Źródło komentarza: W Oleśnicy konferują o zdrowiu kobiecymAutor komentarza: OvikTreść komentarza: Koko. A poza tobą to czy inni w domu są zdrowi ?Data dodania komentarza: 25.11.2024, 00:44Źródło komentarza: Życzenia dla pracowników socjalnychAutor komentarza: UralczykTreść komentarza: Niech kolędują póki mogą. Jak Trzask zwycięży to zabroni tak jak krzyży w swoim urzędzieData dodania komentarza: 25.11.2024, 00:26Źródło komentarza: Zapraszają na Koncert BożonarodzeniowyAutor komentarza: MiraTreść komentarza: Do tego jeszcze opłatki klasowe. To jakiś obłęd. Jak by nie można tego było zrobić po przerwie świątecznej. Przecież i tak pierwszy dzień dzieciaki się aklimatyzują w szkole.Data dodania komentarza: 24.11.2024, 21:31Źródło komentarza: Zapraszają na Koncert BożonarodzeniowyAutor komentarza: szfetkaTreść komentarza: A Zbysiu jezt szfetkiem i to barzo mundrym.Data dodania komentarza: 24.11.2024, 21:07Źródło komentarza: W Oleśnicy konferują o zdrowiu kobiecymAutor komentarza: Oleśnica jest KobietąTreść komentarza: Zdrowie Kobiet jest cenniejsze niż zdrowie mężczyzn, bo to Kobiety rodzą dzieci. Wystarczy jeden dawca nasienia, np. jakiś Elon Musk albo Cristiano Ronaldo, żeby gatunek ludzki przetrwał, ale silne zdrowe Kobiety są niezastąpione.Data dodania komentarza: 24.11.2024, 20:53Źródło komentarza: W Oleśnicy konferują o zdrowiu kobiecym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic