Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 10:50
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

SZOKUJĄCE! Zakażony lekarz ze szpitala w Oleśnicy pracował w 4 miejscach!...

Czy to było odpowiedzialne?
SZOKUJĄCE! Zakażony lekarz ze szpitala w Oleśnicy pracował w 4 miejscach!...

Jak już informowaliśmy TUTAJ, zakażony koronawirusem chirurg ze szpitala w Oleśnicy przyjmował pacjentów w jeszcze trzech (!) innych miejscach. Pracował w szpitalu św. Antoniego w Ząbkowicach Śląskich, w Brzeskim Centrum Medycznym (miał sporadyczne dyżury w szpitalnym oddziale ratunkowym), a także w Opolskim Centrum Ratownictwa Medycznego.

Personel i pacjenci z tych czterech placówek, mający kontakt z lekarzem, muszą przejść kwarantannę. Jeśli będą mieli objawy koronawirusa, zostaną poddani testom.

Lekarz jest objęty kwarantanną domową, nie zgłasza objawów choroby COVID-19.

Jak podaje zabkowice.express-miejski.pl "na kwarantannę może być skierowanych co najmniej kilkadziesiąt osób, które miały kontakt z lekarzem, w tym m.in. inni medycy, personel i pacjenci ząbkowickiego szpitala. Konieczne będzie też przeprowadzenie testów u osób mających bezpośredni kontakt z lekarzem. Jak potwierdziła Alicja Kulawiec, dyrektor szpitala św. Antoniego w Ząbkowicach Śląskich, placówka przed momentem została zamknięta do odwołania Całemu personelowi (20 osób)  i pacjentom (23 osoby) przebywającym w szpitalu pobrano wymazy w kierunku SARS CoV-2 (w sumie 43 osoby) i przewieziono do laboratorium we Wrocławiu".

Nie wiadomo, gdzie lekarz się zaraził koronawirusem. Jednak kiedy nastąpiło zaostrzenie restrykcje w poruszaniu się dla obywateli, wówczas  minister zdrowia zaapelował do lekarzy, aby nie pracowali w kilku podmiotach jednocześnie. Nie był to zakaz, a tylko apel, w trosce o zdrowie pacjentów i ograniczanie transmisji zakażeń. Z drugiej strony wiadomo, że placówki medyczne borykają się z brakiem kadry medycznej, dlatego lekarze często pracują w kilku miejscach.

 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Zw-Kowalski 22.04.2020 11:03
Dobra wiadomość że Sztokholmu. Ponoć szczyt zachorowań minął tydzień temu. W maju mamy mieć już tzw odporność stada. Tak twierdzi dr Tengell.

Następny proszę 21.04.2020 13:51
Ostry ma zupełną rację. Wśród sporej części lekarzy zwłaszcza młodego pokolenia trwa swoisty wyścig szczurów. Licytują się na auta, posiadłości no i kto ile luksusowych zaliczył hoteli ,oczywiście na końcu świata. To, że odwalają klasyczne diagnostyczne chałtury często na szpitalnym sprzęcie to nie są odosobnione przypadki. 200 stówki za 10 minutową poradę bez paragonu i do widzenia.

Zw-Kowalski 21.04.2020 15:42
Dlatego podoba mi się system w Szwecji. Dla mnie lekarz rodzinny ma około godziny czasu na wizytę. Przychodzę jak do dobrego znajomego. Nie ma hasła następny lub Kowalski proszę. Każdy lekarz wychodzi do pacjenta, przedstawia się, podaje rękę i zaprasza do gabinetu. Rok temu umierał na raka mąż znajomej Polki. Jakie on miał świadczenia i ułatwienia, opiekę itp mimo, że przypadek nieznajomy to coś niesamowitego. Pomijam wsparcie psychologa. W Polsce czekałby na badania lub pierwszą wizytę miesiącami.

zw-kowalski 21.04.2020 09:25
Ja jak redaktorzy PO byliśmy wychowani w czasach zwanymi PRL. Ludzie mawiali wtedy "Jaka płaca taka praca" a ja im odpowiadałem "jaka praca taka płaca". Czy po 89 roku jakiś lekarz przebywał na zasiłku dla bezrobotnych ? Czy jakiś lekarz potrafiłby za ok 700 zł zasiłku dla bezrobotnego wynająć czy opłacić mieszkanie, utrzymać siebie i płacić alimenty większe niż zasiłek przyznawany przez państwo ?

ostry 20.04.2020 22:07
Nie gadajcie bzdur -wizytka z zegarkiem w ręku trwa 5-10 minut = 200 zł .Etaty w kilku placówkach i jeszcze prywaty,to jest mało? Pazerność i podłość ludzka nie zna granic a na koniec i tak "grabarz" klepnie łopatą w d... pę !!!!

Krzysztof A. Kowalski 21.04.2020 11:12
Nie chodź do lekarzy anonimie. Z pewnością jak tylko coś zaboli, zaraz ustawiasz się w kolejce do lekarza. Spróbuj leczyć się sam.

Zw-Kowalski 21.04.2020 11:58
Krzysztof. Każdy ma to robić do czego się podjął. Mój lekarz rodzinny mówi. Najlepszym lekarzem jest sam sam pacjent. I on najlepiej się leczy odpowiednim trybem życia i dietą. Mój lekarz mówi najlepszym lekarstwem jest dobra żywność. Mówi też chcesz lekarstwo to ci przepiszę. Ale każde lekarstwo to też trucizna. Jedno leczy drugiemu szkodzi. W Szwecji spożycie tych suplementów jakie wy macie jest 10 razy mniejsze niż w Polsce.

Może się mylę? 20.04.2020 20:47
Lekarze mają rodziny - prawda, ale i mają ( niektórzy) nienasycone ambicje finansowe tłukąc kasę jak się da i ile się da.

Krzysztof A. Kowalski 21.04.2020 11:14
A tchórze co mają? Nie lecz się, nie korzystaj z wiedzy lekarzy. Ile płacisz hydraulikowi? Ile płacisz informatykowi?

Zw-Kowalski 21.04.2020 11:53
Krzysztof. Napisałem Ci wcześniej. Powtórzę. W normalnym społeczeństwie każdy ma jakąś funkcję do spełnienia. Każdy ma dobrze robić to do czego się podjął.

Maja 20.04.2020 13:58
Do że.kowalski: gdyby lekarze w Polsce zarabiali relatywnie porównywalnie tyle co w Niemczech ,pobierali by opłatę za wizytę tyle co w Niemczech, no i Polscy zarabiałby podobnie jak Niemcy,z pewnością ten system byłby optymalny.Lecz my mamę te same żołądki,podobne ceny artykułów spożywczych i przemysłowych....tylko zarabiamy cztery razy mniej... Rząd małymi krokami dąży do takiej sytuacji a obecnie mamy co mamy.Teraz najważniejszym priorytetem jest zdrowie.

zw-kowalski 20.04.2020 23:11
Maja. Mieszkałem w Niemczech. Lekarz (Polski Niemiec) nawet nie wiedział ile należy się za wizytę. Fakturę wystawiała pielęgniarka. Za wizyty płaciłem i płacę dużo mniej niż w Polsce. Teraz w Szwecji z racji wieku oraz wylotu do Tajlandii miałem dwie wizyty u lekarza rodzinnego. Każda nie mniej jak godzinę. Lekarz rodzinny dokładniej mnie zbadał niż w Polsce badali mnie ortopedzi. W Polsce lekarze prywatnie tak boją się aby średni personel nie wiedział ile dziennie zarabiają, że tą samą dłonią grzebią w pochwie i przyjmują kasę. Wskaż mi lekarza w Oleśnicy który nie przyjmuje gotówki a tylko płatność kartą czy telefonem ? Bujac to możesz.

zw-kowalski 20.04.2020 12:16
Ponad 30 lat temu mieszkałem w Niemczech. Znajomy ze spedycji chciał uruchomić działalność gospodarcza. Ale musiał mieć zgodę pracodawcy. A ten mu nie dał. Powiedział krótko. U mnie ciężko pracujesz i po południu i wochenende masz odpoczywać. jeśli będziesz miał dodatkową działalność to będziesz zmęczony i nie będę mógł ci płacić. Dał mu wybór. Etat albo działalność gospodarcza. Podobnie było z lekarzami. Lekarz aby mieć prywatną praktykę musiał mieć zgodę swojego szpitala albo przychodni i bardzo minimalne ilości przyjęć. Nie mógł kierować z prywatnej praktyki pacjentów na leczenie szpitalne. Znam to z pierwszej ręki od lekarzy Niemców mających korzenie w Polsce (jak pewien radny). Zazwyczaj wybierali tylko prywatną praktykę. W Polsce aby dostać się na niektóre oddziały najpierw trzeba mieć prywatną wizytę u lekarza z tego oddziału. macie chory system który teraz się przegrzał.

wykolejonykowal 20.04.2020 19:30
Komentarz zablokowany

zw-kowalski 20.04.2020 23:03
Jestem za a nawet przeciw

Ona 20.04.2020 10:21
Gdyby lekarze byli doceniani i otrzymywali godziwe wynagrodzenie za pracę na etacie nie musieliby pracować w kilku placówkach.Dzisiaj hejujecie a jutro sami będziecie potrzebować pomocy lekarza..Wiedzy lekarza nie zastąpi nikt inny w zawodzie,nawet pokrewnym.Z życzeniami zdrowia dla Pana Doktora- lekarz.

rachmistrz Liczydło 20.04.2020 11:12
Godziwe wynagrodzenie? No naprawdę ciekawe ile lekarz może zarobić łącznie w 4 szpitalach. Może ktoś podrzuci sumę? Porównamy ze swoimi pensjami. Nas wszyscy mogą zastąpić?

zw-kowalski 20.04.2020 23:05
Tak. Lekarze i nie tylko chcieliby mieć pensje jak w Niemczech czy Szwecji ale nadal chcą pracować jak w Polsce. Mam znajomych lekarzy. I wierz mi tak dobrze zarabiają, że nigdy nie wyjadą do Niemiec czy Szwecji.

Krzysztof A. Kowalski 21.04.2020 11:19
Tak to jest. Ile lat musi się kształcić kandydat na lekarza? 5 lat na uczelni i jeszcze kilka jako stażysta. Co daje dobrze wykształcony lekarz? Ci, co byli w kolejkach do lekarzy, co byli na oddziałach szpitalnych nie piszą bzdur. A ci, co tu bzdury wypisują - czynią to anonimowo, bo gdy ich coś zaboli - pokornie szukają pomocy lekarza. Lekarzy i pielęgniarek w Polsce jest zbyt mało. Pracują ponad siły i wcale nie z pogoni za pieniędzmi, lecz w większości przypadków, bo nie ma kto pracować.

Zw-Kowalski 21.04.2020 11:50
Krzysztof. Wszyscy się uczymy. Synowie są po informatyce i robotyce. I też cały czas muszą pogłębiać swoją wiedzę. Co chwilę wchodzi nowy program do fabryk. I też trzeba kilka dni kursu aby mieć certyfikat na jego obsługę. Lekarz nie robi laski ,że leczy zarażonych. Czy prof. Simon narzeka na zarażonych? Policjant ma chronić przed przestępcami i nie może się tłumaczyć, że na żonę i dzieci. Strażak ma gasić pożary i nie może twierdzić, że nie będzie gasił pożaru bo się poparzy. Sędzia ma rozstrzygać spory. Każdy z nas ma jakąś funkcję aby społeczeństwo funkcjonowało.

Jill 20.04.2020 08:06
Ludzie, stop hejt. Lekarze ratują wam życie, nikt wam nie każe korzystać z publicznej służby zdrowia. Lekarze to ludzie i mają rodziny. Dziwcie się że w 4 miejscach pracował... otóż lekarze mają rodziny i muszą je utrzymać, to jest normalne, że ciągną po kilka etatów. Było się uczyć, a nie płakać jaki to kraj nie jest zły... przez takich jak wy on jest zły.

Mariusz 20.04.2020 08:58
Raczej STOP pazerność i nieodpowiedzialność. Za takie ratowanie poprzez zakażanie w całym województwie dziękujemy. Powinno się przedstawić zarzuty takiej osobie.Chodzi o narażanie innych na utratę życia i zdrowia wbrew zaleceniu ministra, żeby ograniczyć pracę do 1 jednostki.

Krzysztof A. Kowalski 21.04.2020 11:22
Tak, niech ograniczą pracę do jednej jednostki. Ciekaw jestem, gdzie wówczas będziesz się leczył Człowieku, bo wówczas przyjmą pracę w prywatnych jednostkach, a w POZ ich nie będzie, bo jest ich zbyt mało. Pójdziesz do prywatnej przychodni?

siostra basen 21.04.2020 06:58
Ciekawe ile ten pan miał godzin pracy zakontraktowanych na tych 4 miejscach+ szpital w Oleśnicy ? Może doba miała 32 godz. Nic dziwnego że lekarze spią na dyżurach a ludzie umierają bo dzień za krótki na pracę w szpitalu

Hanna 20.04.2020 03:19
Praca lekarza czy pielegniarki w jednej placowce to na pewno wieksze bezpieczenstwo dotyczace rozprzestrzeniania wirusa w czasie pandemii. Pytanie tylko czy jest wystarczajaca liczbs lekarzy i pelegniarek. Jesli beda pracowali tylko w jednej placowce kto pomoze pacjentom w innej? To sa niestety dylematy naszych czasow.

zw-kowalski 20.04.2020 12:08
Hanna. Nie masz racji. Liczba godzin przepracowanych w szpitalu się nie zmieni. Może być zatrudnionych mnie lekarzy ale w pełnym wymiarze pracy a nie 1/4 czy 1/2 etatu. Korwin Mikke fajnie się kiedyś wypowiedział w sprawie dawania łapówek. Dającemu łapówkę wydaje się, że zostanie lepiej potraktowany. Ale jak jest traktowany dający łapówkę gdy wszyscy dają łapówkę ? Normalnie. Więc wniosek jest taki aby nie dawać łapówek bo to niewiele daje. tak samo ze szpitalami. Szpitale zaczęły się ścigać w kwotach za dyżur. Stawki były znikome ale zaczęła się aukcja. Kto da więcej . Mój śp szkolny kolega na dyżury jeździł aż do Bolesławca. Kierowca ciężarówki może pracować za kółkiem tylko 8-10 godzin dziennie , wolne weekendy. Ma specjalne urządzenia do pomiaru czasu pracy. A lekarz nic. Z praktyki prywatnej na 24 dyżur i powrót na praktykę prywatną lub do przychodni. macie chory system

serafin 21.04.2020 07:06
Wystarczy aby lekarze po studiach musieli przepracować w państwowej służbie zdrowia tyle lat ile studiowali i dopiero po tym czasie mogli by wyjechać do pracy za granicę Owszem jeśli któremuś by się spieszyło mógł by wyjechać natychmiast ale wcześniej musiał by pokryć koszty nauki !!!! BO DLACZEGO Z NASZYCH PIENIĘDZY MAMY KSZTAŁCIĆ FACHOWCÓW DLA INNYCH PAŃSTW ????????

Krzysztof A. Kowalski 21.04.2020 11:25
Napisz to samo, ale nie anonimowo. Dlaczego godzisz się Anonimie na to, że Jan Bronś jedzie sobie na urlop, gdy w Oleśnicy pandemia? Od dziesięcioleci jego pensja to danina podatników. Dlaczego nie buntujesz się przeciw temu?

ZGROZA 19.04.2020 17:23
Jak to możliwe, że szpital zatrudnia lekarza niemal z ulicy nie sprawdzając, czy jest zdrowy...?, ciekawe czy Pan dyrektor sprawdził czy ów Pan faktycznie jest lekarzem? To się nadaje do prokuratury. Paragraf o nieumyślnym spowodowaniu rzeczywistego zagrożenia zdrowia i życia pacjentów!!!!

Irek 19.04.2020 17:20
Szok. Az strach teraz trafic do szpitala. Zarazenie gwarantowane. Sluzba zdrowia nas wykonczy.

Irek 19.04.2020 17:19
Szok. Az strach teraz trafic do szpitala. Zarazenie gwarantowane. Sluzba zdrowia nas wykonczy.

Staszek 19.04.2020 17:17
Brakuje lekarz a w parlamecie i w senacie lekarze tylko politykuja i przeszkadzają tylko w rzadzeniu,oni chorych mają w du... poza panem Karczewskim czyli ci lekarze zapomnieli o przysiedze i wolą walczyć o stolki a nie z koronawirusem . Brawo panowie i panie.

MeXX 20.04.2020 09:00
Grodzki powinien wrócić do kopert bo tylko to potrafi najlepiej.

Krzysztof A. Kowalski 21.04.2020 11:27
To nie chodź do lekarzy, nie lecz się w przychodniach. Gdy coś zaboli - jedź do Karczewskiego - niech on wyleczy dolegliwości. Al, nie, gdy coś zaboli, ukłuje zaraz do przychodni i pokorniutko o pomoc lekarza. Cóż za obłuda.

Maga 19.04.2020 14:47
Brakuje lekarzy a Prezydent wysyła lekarzy z Polski do Chicago

Alka 19.04.2020 17:15
To jest nie pojęte co te władze wyprawiają

Krzysztof A. Kowalski 21.04.2020 11:29
Brak wiedzy i takie głupie komentarze. Polscy lekarze owszem pojechali do Italii, ale także i do Tadżykistanu. Do Italii w ramach unijnej pomocy, do Tadżykistanu na prośbę HBO.

misiek 19.04.2020 13:56
Przerażające jest to, co robi dyrektor szpitala i ten zupełnie nieudaczny zarząd powiatu oleśnickiego. Gorszej beznadziei nie było tu od dawna. Widać, że nie można skompletować załogi medycznej, tylko zostają wędrowcy. Skandal i beznadzieja.

Olek 19.04.2020 10:48
No to chodzaca z tego lekarza wirusowa bomba. Ile osob on musial zarazil. Przerazajace.

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: dr No (real one)Treść komentarza: To nie mój wpis z 01:26, ale prawdopodobnie wrednego zbysia 'trampeczka' jak zwykle!Data dodania komentarza: 25.11.2024, 06:18Źródło komentarza: W Oleśnicy konferują o zdrowiu kobiecymAutor komentarza: Dr NoTreść komentarza: Szfetka. Masz jakieś kompleksy w stosunku do "zbysia" czy to skutek uboczny twojego zdrowia. Ktoś szyderczo napisał używając sformułowań pewnych blondynek z Oleśnicy a ty przypisałeś wpis "zbysiowi". Może czas na zmianę terapii.Data dodania komentarza: 25.11.2024, 01:26Źródło komentarza: W Oleśnicy konferują o zdrowiu kobiecymAutor komentarza: OvikTreść komentarza: Szfetka. A poza tobą czy reszta rodziny jest zdrowa ?Data dodania komentarza: 25.11.2024, 00:47Źródło komentarza: W Oleśnicy konferują o zdrowiu kobiecymAutor komentarza: OvikTreść komentarza: Koko. A poza tobą to czy inni w domu są zdrowi ?Data dodania komentarza: 25.11.2024, 00:44Źródło komentarza: Życzenia dla pracowników socjalnychAutor komentarza: UralczykTreść komentarza: Niech kolędują póki mogą. Jak Trzask zwycięży to zabroni tak jak krzyży w swoim urzędzieData dodania komentarza: 25.11.2024, 00:26Źródło komentarza: Zapraszają na Koncert BożonarodzeniowyAutor komentarza: MiraTreść komentarza: Do tego jeszcze opłatki klasowe. To jakiś obłęd. Jak by nie można tego było zrobić po przerwie świątecznej. Przecież i tak pierwszy dzień dzieciaki się aklimatyzują w szkole.Data dodania komentarza: 24.11.2024, 21:31Źródło komentarza: Zapraszają na Koncert Bożonarodzeniowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic