Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 04:41
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Czy władze miejskie Oleśnicy piszą na nowo historię?

Polityczne mitotwórstwo władz Oleśnicy...
Czy władze miejskie Oleśnicy piszą na nowo historię?

Czy władze miejskie Oleśnicy piszą na nowo historię? Oto burmistrz Jan Bronś i przewodniczący Rady Miasta Aleksander Chrzanowski wystosowali do mnie i do innych byłych radnych zaproszenie „na uroczystą sesję Rady Miasta i koncert z okazji 30. rocznicy wolnych wyborów”. Chodzi o wybory parlamentarne z 4 czerwca (pierwsza tura) oraz z 18 czerwca (druga tura) 1989 r. Historiografia określa te wybory przymiotnikiem „kontraktowe”, a nie „wolne”, bo doszło do nich w wyniku kontraktu Okrągłego Stołu.

Bronś i Chrzanowski twierdzą, że były one wolne. W ten sposób lansują polityczne mitotwórstwo. Przypomnijmy fakty. Wybory z 1989 r. do Sejmu PRL były częściowo wolne, a do Senatu PRL – wolne. Miały one, według prof. Antoniego Dudka, „kluczowe znaczenie dla upadku reżimu komunistycznego [PRL] i narodzin III RP”. Dudek zauważa:

„Podczas pierwszej tury wyborów miliony Polaków zadały przy pomocy kartki wyborczej śmiertelny cios komunistycznej dyktaturze. Stało się tak, choć wynegocjowana [...] ordynacja przewidywała, że w demokratycznych wyborach wyłoniony zostanie tylko Senat. W przypadku zaś znacznie ważniejszego konstytucyjnie Sejmu, aż 65 proc. mandatów poselskich zostało z góry zagwarantowanych dla PZPR [partii komunistycznej] i jej sojuszników [ZSL i SD]. Zwolennicy władz PRL mogli też walczyć o pozostałe 35 proc. mandatów, przewidziane dla kandydatów bezpartyjnych” [przede wszystkim z list Komitetu Obywatelskiego „Solidarność” przy Lechu Wałęsie]”.

Oddajmy również głos prof. Andrzejowi Nowakowi: „Szok nastąpił [po pierwszej turze wyborów], kiedy ustami rzecznika [Komitetu Obywatelskiego „Solidarność”] Janusza Onyszkiewicza, a także Bronisława Geremka [głównego doradcy Wałęsy], przekazano nam [wyborcom „Solidarności”], że źle zagłosowaliśmy. Że [...] naruszyliśmy pewien układ, który jest ważniejszy od tego, co zadecydowali wyborcy. […] Zorientowałem się, że […] zostaliśmy jednak poddani pewnej manipulacji, że nasz wolny głos okazał się mniej ważny od układu zawartego wcześniej, przy Okrągłym Stole”.

Przypomnijmy jeszcze, że w III RP pierwsze wolne wybory parlamentarne odbyły się dopiero w 1991 r.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

AS 05.06.2019 23:29
Jesteście OHYDNI

? 05.06.2019 14:58
Czy Brons pojechał do Gdańska za własne czy publiczne pieniądze?

prośba do radnych 05.06.2019 15:09
trzeba poprosić radnych aby złożyli zapytanie za czyją kasę robi sobie wycieczki polityczne burmistrz ?

dyktator chce księstwa? 05.06.2019 16:04
Znowu plan PO "rozbicia dzielnicowego Polski i likwidacji niepodległej Polski" łamie konstytucję!! Tym razem art. 3 - "RP jest państwem jednolitym"!!!! Administracyjnie, etnicznie, językowo, obyczajowo, it Brońś chce SWOJE KSIĘSTWO OLEŚNICKIE??? pojechał do Gdańska się dogadywać ze zdrajcami?

Jola 06.06.2019 08:55
Powinno paść pytanie czego on tam szukał w mateczniku wywrotowcow?

a gdzie prawo? 05.06.2019 14:41
Samorząd terytorialny nie jest polityczną wspólnotą mieszkańców! Konsekwentnie, organ samorządu terytorialnego, tj. prezydent miasta, burmistrz, wójt, sołtys, marszałek województwa – nie są liderami politycznych „partii samorządowych” na terenie swego działania. Przypominam to zwłaszcza wobec tego, co od 2015 roku wyczyniają niektórzy sympatyzujący z obecną opozycją burmistrzowie, wójtowie Konstytucyjno-ustrojowym i ustawowym zadaniem organów samorządu terytorialnego są wyłącznie zadania i usługi o charakterze użyteczności publicznej. Czyli wyłącznie zaspokajanie życiowych potrzeb wspólnoty mieszkańców. Np. drogi, transport, zaopatrzenie w wodę, parki i inne (zob. ustawa o samorządzie gminy). 1.Różnorodne zaś, prywatne, polityczne ambicje – mieszkańcy danego terytorium, danej wspólnoty realizują wg własnych, prywatnych, osobistych sympatii poprzez różne partie polityczne. 2.Samorząd terytorialny nie jest partią polityczną, wspólną dla wszystkich mieszkańców, a organy samorządu terytorialnego nie są szefami „partii samorządowej”. Niektórzy samorządowcy PO wchodząc do polityki krajowej, ( u nas jawnie robi to Brońś uczesticzy w Gdańsku przeci wykorzystując struktury samorządowe mające służyć przecież wszystkim mieszkańcom i przez wszystkich mieszkańców opłacane, realizując swe prywatne, osobiste cele polityczne często wymierzone przeciwko innym współmieszkańcom – łamią konstytucję i prawo! 3.Samorządowcy, organy administracji lokalnej, chcąc realizować swe prywatne, polityczne aspiracje mogą zapisać się do partii politycznej (np. do PO czy SLD) i mogą to robić na własne konto i na własne ryzyko finansowo-polityczne. 4.Samorządowcy – wójtowie, burmistrzowie prezydenci miast i marszałkowie województw nie są reprezentantami poglądów politycznych mieszkańców na swym terenie. Warto i trzeba o tym pamiętać. 5.Samorządowcy o osobiście opozycyjnych poglądach politycznych – A. Dulkiewicz, J. Jaśkiewicz, H. Zdanowska, R. Trzaskowski, J. Karnowski, J. Sutryki.i ..........................Brońś in.,którzy włóczą się teraz i jeżdżą na spotkania z nieformalnym przywódcą opozycji Donaldem Tuskiem, występując w różnych miejscach Polski, protestując przeciwko legalnej władzy państwa – drastycznie łamią prawo. Tego rodzaju nadużycie powinno być wyeliminowane w przyszłej konstytucji, a może nawet już w obecnych ustawach samorządowych.

u nas 05.06.2019 14:48
kto zapłacił za wyjazd Bronsia do Gdańska na spotkanie polityczne antyrządowe?

To jedt koszmar 05.06.2019 10:42
Jak ty nic nie rozumiesz.

;)) 05.06.2019 10:45
Tak, tak linia partii linią narodu

po co? 05.06.2019 08:31
jak jest marginalny to po co czytasz i komentujesz ?- jak widać często tu zaglądasz- ale po co?

Dajcie już spokój. 05.06.2019 08:27
Mitomanów na świecie nie brakuje. W Niemczech na przykład jest grupa ludzi uważających że Niemcy a dokładniej 3 Rzesza istnieje nadal .Argumentują to tym że jakoby Niemcy nie podpisali nigdy aktu kapitulacji jako państwo- kapitulował jedynie Wehrmacht. Ludzie ci nie uznają instytucji RFN jako organów państwa.Takze widać że nasi mitomani mają towarzystwo.

as 05.06.2019 23:55
przestań bełkotać koleżko

komuna żyje 05.06.2019 07:30
Jakby dziś KISZCZAK żył na bank zostałby europosłem PO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Na bank Jaruzelski też!Komuna żyje ale dziś nazywa się liberalna demokracja z KE

Gall Anonim 05.06.2019 07:22
Tak, więc nowożytna era w historii zaczęła się w 1994 r., kiedy to Jan Bronś został burmistrzem Oleśnicy. Wtedy zapanował okres dobrobytu. Jednakże z niewiadomych przyczyn - w latach 2014 - 2018 wyborcy zmienili swoje preferencje i w królestwie zapanował okres wielkiej smuty. Jednakże jesienią 2018 r. książę Jan ponownie zasiadł na tronie .....

no tak 05.06.2019 07:48
ludzie mają wolny wybór a głosują od lat na bardzo przeciętnego człowieka chorego na władzę, despotę (wszystko wiem najlepiej!!!!) mściwego, butnego, zarozumiałego do granic możliwości - Oleśnica niestety ale bardzo straciła ( to będzie już 30 lat ZNIEWOLENIA) mieszkańcy niestety ale po tak długim czasie zapomnieli co to jest DEMOKRACJA SAMORZĄDOWA to widać -"Brońś zrobi za nich wszystko - dobrowolnie zrzekli się podejmowania decyzji za własny dom - oni w nim nie rządzą ----------w ich domu rządzi jednoosobowo jeden gość od 30 lat!!!!! Nie są w stanie przestać być niewolnikami jednego człowieka bo innego życia nie znają oraz innego sposobu zarządzania, podejmowane decyzje są fatalne dla mieszkańców.Oleśnica nigdy nie znalazła swojego miejsca, nie ma swojej TOŻSAMOŚĆI - nie rozwinęła nigdy swojego potencjału.Jest miastem bardzo przeciętnym na tle innych miast i żyje tu się mocno przeciętnie bez perspektyw - to ma być ten sukces miasta ??? Komentarze pisane są w jednej tonacji - ale cóż nam pozostaje jak wybrali tak mają!Na kogo ZASŁUŻYLI tego mają!Wyborcy w większości prawdopodobnie są bardzo podobni do swojego włodarza a każdy widzi jaki to człowiek!

Bo tutaj jest jak jest 05.06.2019 00:10
Ja uważam, że Kołacinski jest inteligentniejszy od Bronsis, ale niestety ma zasady.

i co z tego? 05.06.2019 08:07
Inteligenty jest Kołaciński i szybko się uczył - był bardzo pojętny ale miał jak piszą ZASADY które go zgubiły! Pamiętam jedną jego strategiczną decyzję - BŁĘDNĄ NA STRACIE i - nikogo nie zwalniam w UM, cała kadra ludzi pozostała (wymienił dosłownie kilka osób!!!) --------on wszedł jak do jaskini lwa -a po tylu latach wypadałoby zrobić poważne przewietrzenie kadr.Ustawić na nowo miasto, (PANIE KOŁACIŃSKI po to pana WYBRALIŚMY bowiem chcieliśmy powiewu świeżości w mieście -zmian!!!!!!) przecież pan wiedział od lat. że w mieście jest KLIKA ZATĘCHŁA - na co liczył?Niestety wiem do dziś ---- wielu urzędasów lojalnych "obecnemu" bardzo pod nim kopało dołki!Rozsiewano ploty tak głupie że aż nierealne ale znadowali się tacy co uwierzyli tym plotom!!!Nawet pan sobie nie zdawał sprawy jak bardzo panu szkodzono!!!I Dziś jest tego efekt ----butny, zarozumiały i mściwy człowiek jest znów na starym miejscu!

Brawo wy 05.06.2019 16:42
Dlatego nie szkoda mi urzedników ani w starostwie a tym bardziej w mieście. Mają to na co zasłużyli.

Jacek. 04.06.2019 22:56
Toearzuszu M. Kołaciński chcecie uczyć wroga historii co za pycha jak u Piotrowicza podajcir sobie rękę.

as 05.06.2019 23:59
Sowiecki trol odezwał się...

Alma 04.06.2019 21:42
A co pan Olo po zawodowce moze o historii wiedzieć?

Olek Wodzirej 05.06.2019 07:14
Jedzie pociąg z dalekaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

Parowóz Franciszek 05.06.2019 09:08
.... na wyremontowany dworzec PKP !

Dość 29 lat nieomylnych rządów Bronsia! 04.06.2019 21:33
Opozycjo do boju! REFERENDUM organizować i pogonić tych dwóch nicponi!!

Buła 04.06.2019 19:41
A co oni maja wspolnego z Solidarnoscia i walka z komuną? Nic. Olo strażnikiem w więzniu byl. O Jasiu w NZS nikt nie slyszal. Do panny S naleźeli? He he . Jeden to dyktator ale inteligentny. O poziomie drugiego nie bede pisal bo szkoda slow. To ze Jasio zrobil go reprezentantem samorzadu powiatowego miasta to kpina z mieszkancow.

Jacek 04.06.2019 23:00
A towarzysz Kołaciński i jego kumple co mają wspólnego z Solidarnością ??. Tyle co Piotrowicz i Kryże.

Co wybierasz? 04.06.2019 23:46
Buła, inteligentny dyktator mówisz. To ja ci powiem cwaniak. Co ty na to? Musi widzieć że to droga w jedną stronę, jeżeli inteligentny, jeżeli cwaniak, nie widzi tego.

wolność to bzdura 04.06.2019 17:27
teraz wielu myślących ludzi powinni zrozumieć dlaczego dziś w Gdańsku obchody obchodzą komuniści i pseudosolidarnościowcy (TW) - czyli zdrajcy) - wdowa po Kiszczaku zawsze mówiła "to MÓJ MĄŻ JEST BOHATEREM i to on powinien otrzymać Nagrodę Nobla" - gdyby dziś żył Kiszczak to byłby głównym i najważniejszym bohaterm dzisiejszych obchodów 4 czerwca w Gdańsku! Napluto dziś w twarz wielu naiwnym Polakom wierzących o wolnych wyborach i wolnej Polsce!

tak to było 04.06.2019 19:06
jak to opisac..kiedys my mieliśmy ziemie,przemysł i gospodarkę..a oni Ksiązki o kapitale..zamknęliśmy oczy..po 4tym 06.89.oni posiedli nasza ziemie,przemysł i gospodarkę,a my dostaliśmy książkowy wykład ekonomi..i wskazówki..jak mamy ich utrzymywać....ten dzień to największe oszustwo od 1795r Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/polska/news-4-czerwca-1989-wspomnienia-czytelnikow-interii,nId,3026582#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

? 04.06.2019 17:07
I ci panowie chcą mówić o wolności? Po tym co wyprawia się w komisjach, sesjach RM i jak zamierza się zmienić statut?

Tak tylko pytam 04.06.2019 16:46
Czy obaj panowie należeli do Solidarności?

solidarność 04.06.2019 17:16
wielu było w Solidarności a jednocześnie aktywnie współpracowali z SB - to nie jest wyznacznik - Solidarnościowiec a solidarnościowiec robi czasami KOLOSALNĄ różnicę, rozumieją to jedynie ci co przeżyli tę mitręgę z komunistami - młodzi nie rozumieją nic - najzwyczajniej ich to nie obchodzi ,dlatego tak trudno kojarzyć im fakty i wyciągać wnioski

Jacek 04.06.2019 23:01
To pytaj swoich towarzyszy komuchu.

Balcerkowa 05.06.2019 07:25
należeli, należeli. Tylko deklaracji członkowskich nie wypełnili, bo zgubili !

jkl 04.06.2019 14:59
Nie wiadomo na kogo wówczas głosował Janek, gdyż był mocno zdystansowany do Solidarności.

Edmundowicz 04.06.2019 16:12
Wiadomo, wiadomo ... na matuszkę PZPR ..... Dlatego tak łatwo znalazł wspólny język z PO ....

Xawery 04.06.2019 13:45
Przeczytajcie osobisty tekst burmistrza Sawickiego na jego Facebooku. To wzór jak pisać mądrze o tej dacie.

Oels 04.06.2019 13:33
utyty spocony z jarmarcznym wodzirejem, dramat!!!!

Nic nie zrobisz 04.06.2019 13:28
W czerwonej Oleśnicy nie da się żyć, jeszcze burmistrz z przewodniczacym próbują nam takie kity wciskać. To jest dramat tego miasta.

IPN 04.06.2019 12:57
To były takie same "wolne" wybory do sejmu, jak "uczciwe" ostatnie wybory samorządowe w Oleśnicy ....

kpina nie wolność 04.06.2019 12:34
Od dawna mam świadomość że okrągły stół to mistyfikacja - zwykłe oszustwo dogadali się komuniści z Kiszczakiem na czele z tak zwaną "opozycją"a w rzeczywistości byli to współpracownicy SB o kryptonimach z TW czyli przy okrągłym stole byli -SAMI SWOI i dziś ci ludzie karzą nam świętować wolność? to była ZDRADA a nie wolne wybory .A jeszcze gorsze jest to że UWIARYGODNILI to księża którzy współpracowali czynnie z SB przy okrągłym stole (a tego to już wybaczyć nie można - stąd też mamy homoseksualistów i pedofilów wśród księży bo SBecja ich chroniła i awansowała między innymi na biskupów stąd też poparcie np Radia Rodzina Bronisa tu sięgają macki sb z dawnych lat w kościele)

. 04.06.2019 12:48
To jest dramat ale masz rację.

:)) 04.06.2019 12:52
Ale wypociny, długo nad ty myślałeś czy ktoś ci podyktował

sbek to zło 04.06.2019 13:00
spadaj esbeku do kibla bo na was to patrzeć nie mogę - perfidni starzy wyjadacze po prostu źli ludzie

as 06.06.2019 00:03
spadaj trollu..

zośka 04.06.2019 15:36
@kpina nie wolność - 100 % racji ! Do dziś czuję ból, że na tych TW głosowałam - kłamców i oszustów. Naprawdę im wierzyłam....

Znak czasu 04.06.2019 12:09
To były ważne wynory, ale napewno nie wolne.

Taka prośba 04.06.2019 12:00
Ci dwaj panowie chyba nie bardzo wiedzą o czym mówią? Prosimy aby trochę bardziej zorientowali się w rzeczywistosci.

.. 04.06.2019 11:08
Dlaczego mnie to nie dziwi? Bo mnie już nic nie zdziwi, skoro Bronś zostal pomownie burmistrzem!

out jest ok 04.06.2019 12:45
TO PRAWDA!po ponownym wyborze Bronisa na burmistrza po jego 25 letnich rządach (słabych rządach) to jest totalny debilizm mieszkańców jego ponowny powrót (przecież to kacykowie afrykańscy tyle rządzą i są nazywani dyktatorami) więc to miasto niestety ludzi upadłych(postkomuna jest silna)stąd radni jakby z PRL starzy wyjadacze z komuny lub ich potomkowie, to jego komitet ---------------- a więc na wybory nie pójdę NIGDY - to już postanowione.Dla mnie mogą zrobić dla niego mauzoleum tak jak ma Lenin - zakonserwować zwłoki i niech będą na wieki w ratuszu niech rządzi nawet za grobu!To nie ma żadnego znaczenia w tym mieście!

Hit 04.06.2019 12:51
Mauzoleum dla Bronsia! A to dobre.

no fikshon 04.06.2019 13:05
a zrobi to jakąś różnicę - chcą wiecznego burmistrza to na wzór Lenina który jest wiecznie żywy------------------- niech mają Bronsia ! Brońś wiecznie żywy a urzędasy będą mieli audiencję przy trumnie szklanej

Nonsensopedia 04.06.2019 16:08
Władze oleśnickie reprezentuje przede wszystkim burmistrz Oleśnicy. Ze względu na czas jego urzędowania, po mieście krążą pogłoski o zaniechaniu wyborów lokalnych co do następnej kadencji i uznanie burmistrza za burmistrza-imperatora, tj. stałego i niewymienialnego na mocy zasiedzenia. Istnieje także rada miasta, która chętnie udziela rad zbłąkanym i zrozpaczonym. Jako trzecią władzę można wymienić lokalny, opiniotwórczy portal internetowy z którego wszyscy czerpią wiadomości na temat aktualnych wydarzeń, repertuaru kina i obecności swoich znajomych na zdjęciach w galerii.

grab 04.06.2019 13:07
Za Bronsia chcieli wyrzucić z cmentarza Pomnik Białego Orła - wg MGK miało tam być miejsce dla kogoś znaczącego. Nie wymieniono o kogo chodziło.

MGK 04.06.2019 16:06
Może Janek sobie miejscówkę szykował ????

kamieniarz 05.06.2019 07:32
Może lepiej pomnik. Coś w stylu: http://www.polska-azja.pl/wp-content/uploads/2011/09/Pomnik-Kim-Ir-Sena.jpg

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JBTreść komentarza: Spytajcie ile sekcja komunikacji zaplacila za udział w konkursie? Te wszystkie rankingi i konkursy to wielka ściema. Nagminne jest, że jakaś organizacja wysyła niusa do JST, że można wziąć udział w konkursie. Warunek? Wpłacić wpisowe np 5 000 zł. Naiwni się znajdą i wpłacają. Będzie ich może 20 na całą Polskę lub kilku na Region. Potem Wow!! Mamy nagrodę. Tylko nikt za darmo nie robi takich konkursów dla wszystkich samorządów. Wówczas nagroda miała by swoją wartość. A tak, zapłaciłeś to dostałeś wyróżnienie. Czasami wszyscy dostają. Niestety dzisiaj ludzie i samorządy są łase jak nigdy na PR. Zwykli mieszkańcy/czytelnicy myślą, że naprawdę nas docenili. W rzeczywistości to często poprostu ktoś kupił sobie nagrodę. Ach, naiwności moja.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 23:20Źródło komentarza: Sekcja Komunikacji Społecznej docenionaAutor komentarza: jaTreść komentarza: Była moją wychowawczynią przez całą szkołę podstawową ! Pani Leokadia B. Ciekawe co ze sprawczynią ? Brawura. Młody niedoświadczony kierowca . Prawdopodobnie telefon w ręku I przepis na śmierć gotowyData dodania komentarza: 27.11.2024, 22:50Źródło komentarza: Nie żyje była nauczycielka, potrącona na SinapiusaAutor komentarza: LejdibojsTreść komentarza: Koko. Debilu. Przy zastosowaniu polskiej definicji gwałtu Szwecja praktycznie nie ma gwałtów. Według szwedzkiej czy angielskiej definicji gwałtu przespanie się pijaną żona, partnerka czy inna kobietą jest gwałtem. Bo taka osoba nie jest w stanie świadomie uprawiać seksu. Dotknięcie kobiety e miejsce intymne jest też uznane za gwałt. To co w Polsce idioto jest końskimi zalotami w Szwecji i Anglii jest gwałtem. W Polsce jak kobieta jest nieco wstawiona to towarzystwo jej polewa alkohol aby była łatwą ofiarą. A sąd stwierdza, że sama jest sobie winna.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 22:21Źródło komentarza: Kochają Polskę i znają jej historięAutor komentarza: BKKTreść komentarza: Jak ktoś nie umie pracować to .nadrabia to selfi.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 22:10Źródło komentarza: Unikalna inicjatywa - misie "Senioraczki Pocieszaczki"Autor komentarza: LejdibojsTreść komentarza: Koko. Idioto. To taka sama prawda jak powiedzieć, że jesteś normalny.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 22:06Źródło komentarza: 1 grudnia - Światowy Dzień AIDSAutor komentarza: KokoTreść komentarza: Np ilew szfecji jest gwałtòw na tysiąc mieszkańców. HahahaData dodania komentarza: 27.11.2024, 20:03Źródło komentarza: Kochają Polskę i znają jej historię
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic